Počela borba za neodlučne birače

Izvor: B92, 10.Jan.2012, 20:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počela borba za neodlučne birače

Beograd -- Iako izbori još nisu raspisani, za mnoge stranke kampanja kao da je počela.

Poslednjih nedelja pojavljuju se istraživanja javnog mnjenja koja pokazuju da samo petina birača zna za koga će da glasa.

Ni političari ni marketinški stručnjaci, međutim, ne veruju da je to realna slika Srbije. Kao primer navode i to što je na neuspelim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << predsedničkim izborima 2002 i 2003. godine na izbore izašlo više od 40 odsto građana.

Nezadovoljstvo postignutim rezultatima, ali i ponudom na političkoj sceni, za mnoge je ključni razlog zbog kojeg, umesto izlaska na birališta, biraju da ostanu kod kuće.

Lider najjače opozicione stranke Tomislav Nikolić ne očekuje na narednim izborima veliku apstinenciju birača.

"Teoretski, jedan čovek da izađe na izbore imaćemo vlast. Šta dobijate time što nećete da učestvujete, ko će biti na vlasti? Neće biti vlasti? Biće je sigurno, samo nećete moći da se bunite protiv te vlasti, jer niste iskazali svoju želju koga biste voleli. A šta ako nekoliko glasova odluči ko će da pobedi, pa čovek sedi kući i čupa kosu - zašto nisam izašao, moji bi pobedili?", kaže Tomislav Nikolić, lider Srpske napredne stranke.

Ni u vladajućoj koaliciji ne veruju da bi sledeće izbore mogla obeležiti velika apstinencija.

Funkcioner Ujedinjenih regiona Srbije Vladimir Ilić siguran je da za većinu građana izlazak na izbore predstavlja neku vrstu obaveze, jer tako odluku kako će im biti sutra ne donosi neko drugi umesto njih.

"Građani su postali, čini mi se, i malo promišljeniji. Ne nasedaju lako na politički marketing, koji imamo prilike da vidimo svakog dana. Mislim da će se na ovim izborima građani opredeljivati gledajući konkretne rezultate i ishode politika", smatra Ilić.

Marketinški stručnjaci navode da će ključna stvar u kampanji biti odabir teme. Onaj ko nametne jednostavnu i prijemčivu priču građanima ima mnoge veće šanse da pobedi.

"Dan kad se glasa je u poličkom marketingu jedini dan kad se kupuje. Ljudi po pravilu tu priliku ne propuštaju ili je ne propuštaju u većini. Gotovo nikada nijedna vlast u svetu nije bila oborena ili došla na vlast tako što je bila velika količina razočaranih, pesimista - prosto se to ne događa", objašnjava Voja Žanetić, kreativni direktor agencije "Mozaik".

Veći problem imaće stranke koje očekuju podršku srednje i više klase, jer će njihovi birači svoje nezadovoljstvo pokazati neizlaskom na birališta, dok siromašniji slojevi nemaju tu dilemu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.