Izvor: B92, 16.Mar.2012, 00:10 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kampanja košta do tri miliona evra
Beograd -- Kampanja svake srpske stranke i koalicije koje ozbiljno nameravaju da preskoče cenzus i uđu u parlament koštaće između milion i tri miliona evra.
Zbog toga su se stranački operativci latili digitrona već od trenutka kad su raspisani izbori i krenula je trka za glasačima, ali i za novcem.
Po novim pravilima, partije koje predaju liste moraće da uplate i depozit državi, koji će zavisiti od broja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << učesnika na izborima - deliće se 8,9 miliona evra na broj prijavljenih stranaka i koalicija.
Dodatni trošak je i obavezna overa 10.000 potpisa za svaku listu.
U Cesidu smatraju da je predizborni trošak manji od milion evra, previše skroman i nedovoljan, a da je prekoračenje tri miliona evra rasipno i nepotrebno:
"Grubom matematikom, može da se izračuna da će stranke morati da izdvoje najmanje milion evra na televizijske sekunde, bilborde, mitinge, oglase u novinama, plakate. Bez tog novca teško da će moći da se zakorači u Narodnu skupštinu", kaže Marko Blagojević, programski direktor Cesida.
Procena stručnjaka je i da će, zbog dodatnih izdataka i kompleksnije procedure broj izbornih lista da spadne na najviše 15, dok je prosek na prethodnim izborima bio oko 20.
Iako su potrebne pozamašne cifre već da se startuje sa kampanjom, u strankama tvrde da se neće zaduživati i podizati kredite za kampanju. Čak se zaklinju na skromnost i obećavaju rasipanje idejama, a ne novcem.