Kampanja košta do tri miliona evra

Izvor: B92, 16.Mar.2012, 00:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kampanja košta do tri miliona evra

Beograd -- Kampanja svake srpske stranke i koalicije koje ozbiljno nameravaju da preskoče cenzus i uđu u parlament koštaće između milion i tri miliona evra.

Zbog toga su se stranački operativci latili digitrona već od trenutka kad su raspisani izbori i krenula je trka za glasačima, ali i za novcem.

Po novim pravilima, partije koje predaju liste moraće da uplate i depozit državi, koji će zavisiti od broja >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << učesnika na izborima - deliće se 8,9 miliona evra na broj prijavljenih stranaka i koalicija.

Dodatni trošak je i obavezna overa 10.000 potpisa za svaku listu.

U Cesidu smatraju da je predizborni trošak manji od milion evra, previše skroman i nedovoljan, a da je prekoračenje tri miliona evra rasipno i nepotrebno:

"Grubom matematikom, može da se izračuna da će stranke morati da izdvoje najmanje milion evra na televizijske sekunde, bilborde, mitinge, oglase u novinama, plakate. Bez tog novca teško da će moći da se zakorači u Narodnu skupštinu", kaže Marko Blagojević, programski direktor Cesida.

Procena stručnjaka je i da će, zbog dodatnih izdataka i kompleksnije procedure broj izbornih lista da spadne na najviše 15, dok je prosek na prethodnim izborima bio oko 20.

Iako su potrebne pozamašne cifre već da se startuje sa kampanjom, u strankama tvrde da se neće zaduživati i podizati kredite za kampanju. Čak se zaklinju na skromnost i obećavaju rasipanje idejama, a ne novcem.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.