Info

Četvrtak, 15.03.2012.

22:57

Kampanja košta do tri miliona evra

Kampanja svake srpske stranke i koalicije koje ozbiljno nameravaju da preskoče cenzus i uđu u parlament koštaće između milion i tri miliona evra.

Izvor: Večernje novosti

Default images

Zbog toga su se stranački operativci latili digitrona već od trenutka kad su raspisani izbori i krenula je trka za glasačima, ali i za novcem.

Po novim pravilima, partije koje predaju liste moraće da uplate i depozit državi, koji će zavisiti od broja učesnika na izborima - deliće se 8,9 miliona evra na broj prijavljenih stranaka i koalicija.

Dodatni trošak je i obavezna overa 10.000 potpisa za svaku listu.

U Cesidu smatraju da je predizborni trošak manji od milion evra, previše skroman i nedovoljan, a da je prekoračenje tri miliona evra rasipno i nepotrebno:

"Grubom matematikom, može da se izračuna da će stranke morati da izdvoje najmanje milion evra na televizijske sekunde, bilborde, mitinge, oglase u novinama, plakate. Bez tog novca teško da će moći da se zakorači u Narodnu skupštinu", kaže Marko Blagojević, programski direktor Cesida.

Procena stručnjaka je i da će, zbog dodatnih izdataka i kompleksnije procedure broj izbornih lista da spadne na najviše 15, dok je prosek na prethodnim izborima bio oko 20.

Iako su potrebne pozamašne cifre već da se startuje sa kampanjom, u strankama tvrde da se neće zaduživati i podizati kredite za kampanju. Čak se zaklinju na skromnost i obećavaju rasipanje idejama, a ne novcem.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

14 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Masovni udar: Oglasilo se rusko ministarstvo

Oružane snage Ruske Federacije izvele su grupni udar visokopreciznim vazdušnim i morskim oružjem velikog dometa na ukrajinske energetske objekte koji podržavaju rad preduzeća vojno-industrijskog kompleksa, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

13:08

1.6.2024.

1 d

Svet

Prevara veka: Optužen vodeći evropski proizvođač

Evropski proizvođač meda, Famille Michaud Apiculteurs, najstarije udruženje potrošača u Zapadnoj Evropi, optuženo je da svoj med prodaje kao potpuno francuski i tako obmanjuje jer njihov med zapravo dolazi iz drugih zemalja, uključujući i one van Evrope.

7:31

1.6.2024.

1 d

Podeli: