Izvor: Politika, 09.Apr.2014, 16:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Premijer i šest ministara odbili da dostave podatke o kampanji

Agencija za borbu protiv korupcije je Ivici Dačiću, Igoru Miroviću, Nikoli Selakoviću Zorani Mihajlović, Velimiru Iliću, Milanu Bačeviću i Draganu Glamočiću dala naknadni rok od 15 dana da dostave izveštaj o aktivnostima u predizbornom periodu

Premijer Ivica Dačić i ministri Igor Mirović, Nikola Selaković, Zorana Mihajlović, Velimir Ilić, Milan Bačević i Dragan Glamočić izričito su odbili da dostave Agenciji za borbu protiv korupcije podatke >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << o aktivnostima u toku izborne kampanje. Na osnovu tih podataka koje je agencija zatražila od 21 člana tehničke vlade, utvrđivaće se da li su i u kolikoj meri koristili funkciju i javne resurse u stranačkoj kampanji.

Zamenik direktora Agencije za borbu protiv korupcije Vladan Joksimović rekao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare da je 11 članova vlade dostavilo odgovore kojima je agencija vrlo zadovoljna, pa je čak i pohvalio ministre Ivana Mrkića i Slavicu Đukić-Dejanović zbog njihove ažurnosti.

Pored pomenutih sedam koji su izričito odbili, još tri člana vlade su ćutanjem ignorisala zahtev agencije. Joksimović je istakao da su pojedini članovi Vlade Srbije odgovorili da smatraju da im zakon ne nalaže obavezu da dostave te izveštaje, ali da svakako podržavaju rad agencije. Agencija je svima koji nisu dostavili izveštaje poslala upozorenje sa proširenom argumentacijom zašto moraju to da učine. Njima je pre nekoliko dana dat naknadni rok od 15 dana da ispune tu obavezu. Ukoliko ni sada ne odgovore agenciji, sledi pokretanje postupka koji može da se završi, eventualno, podnošenjem zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv tih funkcionera.

Na konferenciji za novinare na kojoj su predstavljeni nalazi iz monitoringa poslednje izborne kampanje, na čemu su bila angažovana 142 posmatrača u 23 grada (od toga 48 u Beogradu), rečeno je, pored ostalog, da će se ovi podaci upoređivati sa podacima iz izveštaja političkih subjekata kako bi se utvrdila verodostojnost prikazanog u njihovim izveštajima. Svi podaci će se ukrštati i sa izvodima sa računa u bankama i podacima od pravnih lica i preduzetnika koji su pružali usluge političkim subjektima.

Nemanja Cocić, savetnik u Službi za kontrolu finansiranja političkih subjekata, naveo je da političke stranke u toku kampanje potroše nekoliko puta više novca nego što potroše za finansiranje redovnog rada za godinu dana. Pojedine partije potroše i sedam puta više.

Prema njegovim rečima, procenjuje se da su sve stranke ukupno na oglašavanje na bilbordima potrošile više od milion evra, koliko otprilike i na troškove konvencija i tribina u zatvorenom prostoru. Kuriozitet je da je Srpska radikalna stranka imala najviše skupova na otvorenom – 46 odsto od evidentirana 54. Najviše reklama na banderama, od ukupno evidentiranih 1.802, imala je naprednjačka koalicija – 37 odsto, slede socijalisti – 35, LDP – 24, URS – tri, a svi ostali – procenat. 

Od više od 250 konvencija i tribina u zatvorenom prostoru naprednjaci su imali 55, SPS–PUPS–JS – 46, URS – 37, DS – 30, Dveri – 25, DSS – 23, NDS – 18, LDP – 13, SRS – šest.

Tokom kampanje evidentirano je 1.319 vozila registrovanih auto-prevoznika, koja su korišćena za potrebe stranaka. Od tog broja, 73 odsto je prevozilo učesnike javnih događaja u organizacije koalicija oko SNS-a i SPS-a. Samo za jednu konvenciju u Beogradu bilo je evidentirano 300 autobusa.

Politički subjekti su podelili više od 280.000 upaljača, hemijskih olovaka, kalendara (SNS – 38 odsto, SRS – 17, SPS – 15, DS – 10...) i više od milion letaka, brošura, novina i plakata. Evidentirano je najmanje 220.000 plakata, od čega 58 odsto pripada koaliciji oko SNS-a, radikalima – devet odsto, SPS-u i Dverima – po šest odsto...

Kada je reč o oglašavanju u lokalnim i regionalnim medijima, agencija se nije bavila novcem potrošenim za to, ali je ustanovljeno da je evidentirano oglašavanje na 50 televizijskih stanica, 18 radio-stanica i u 20 štampanih medija.

----------------------------------------------

Lekarski pregledi – srpska egzotika

Specifičnost izborne kampanje u Srbiji ili, kako je rekao Nemanja Cocić, nešto što je veoma egzotična aktivnost u odnosu na kampanje u svetu, jesu lekarski pregledi i upotreba ustanova obrazovanja i vaspitanja u svrhu političke promocije. On je naveo da je moguće da se radi o zloupotrebi javnih resursa ako je pregled organizovan u javnoj zdravstvenoj ustanovi, a ako je klinika u privatnom vlasništvu, onda to u izveštajima političkih subjekata mora da se evidentira kao donacija.

B. Baković

objavljeno: 09.04.2014.
Pogledaj vesti o: Ivica Dačić

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Prozvani članovi vlade ne osećaju se krivim

Izvor: Politika, 10.Apr.2014, 11:18

Velimir Ilić kaže da je tek juče dobio dopis u kojem se traži da dopuni podatke, a Zorana Mihajlović smatra da Agencija za borbu protiv korupcije nije u pravu ..Agencija za borbu protiv korupcije ne odstupa od stava da su predsednik Vlade Srbije Ivica Dačić i ministri Igor Mirović, Nikola Selaković,...

Nastavak na Politika...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.