Da li agencija treba da obešteti putnike zbog 12 sati čekanja na novi autobus?

Izvor: RTS, 10.Avg.2017, 19:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li agencija treba da obešteti putnike zbog 12 sati čekanja na novi autobus?

Grupa od 80 putnika koja je na putu ka Grčkoj čekala 12 sati zbog kvara autobusa, još nije stigla do željene destinacije. Kažu da još ne znaju hoće li večeras uspeti da pređu na ostrvo Eviju i kako. Iz agencije "Lui travel", pored izvinjenja, daje i objašnjenje - kažu da je kvar koji se dogodio na putovanju nepredvidiva i vanredna okolnost, koja nije mogla da bude sprečena. Putnici najvaljuju tužbu. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Umesto na plažama drugog po veličini grčkog ostrva, oko 80 turista još je u autobusu, od juče ujutru. Posle dva višesatna zastoja zbog kvara, noći provedene na otvorenom, skoriji dolazak na Eviju je upitan.

"Ne znamo kada će se završiti putovanje pošto su praktično svi termini za trajekt prošli, jedina opcija je da se možda ide na most", kaže jedan od putnika Goran Stevanović.
Ističe da se putnicima niko od predstavnika agencije uključujući i vodiča koji je u autobusu od dva sata nije obratio.
Drugačije kaže organizator putovanja - agencija "Lui Travel". U kratkom telefonskom razgovoru za RTS tvrde da su oni i njihovi vodiči sve vreme u kontaktu s putnicima. U saopštenju poslatom drugim medijima upućuju izvinjenje.
"Usled kvara klima uređaja u autobusu angažovani su mehaničari koji nisu uspeli da otklone kvar, a na insistiranje putnika da se nastavi putovanje to je i učinjeno, tvrde iz agencije. "Međutim, iako je putovanje nastavljeno agencija 'Lui Travel' je odmah poslala drugi autobus kao zamenu. Usled gužve na graničnim prelazima dolazak autobusa je uslovio nešto duže čekanje", navode predstavnici agencije.
Tačnije pet sati kod Vranja, sedam sati kod jedne grčke benzinske pumpe. Putnici su vreme kratili u restoranu pumpe, na trotoarima, okolnoj travi. Sa stanovišta bezbednosti, nedopustivo.
Koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović napominje da putnici ne bi smeli da se nalaze i kreću po kolovozu. U situaciji kada je vozilo pokvareno i kada su putnici van vozila, to je očekivano. "Ono što je sporno jeste to da nije u najkraćem vremenskom periodu obezbeđeno zamensko vozilo", kaže Božović.
Po povratku sa letovanja, koje još nije ni počelo, najavljuju pravnu borbu.
Putnici naravno imaju pravo na naknadu štete kako materijalne tako i nematerijalne pošto je bilo dosta problema, naglašava Maja Anokić iz Centra potrošača Srbije. "Tako da, organizator putovanja ukoliko postoji indicija da namerno nije odreagovao na pravi način putnici imaju pravo čak i na raskid ugovora", navodi Ankokićeva.
A šta, u konkretnom slučaju, mogu da dobiju - objašnjavaju u Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija.
"S obzirom da se radi o autobusima koji su imali validna dokumenta, završene tehničke preglede i bili potpuno ispravni po papirima kada su kretali na put - kvarovi su nesrećna okolnost", kaže Aleksandar Seničić iz Jute.
"Nekom se desi, nekom se ne desi ali oni u dogovoru sa agencijom eventualno mogu da dobiju popust na neko naredno putovanje ili neku drugu pogodnost", objašnjava Seničić.
Sreća u nesreći za putnike je kvar u blizini benzinske pumpe gde su imali osveženje, hranu i piće – o svom trošku.
Pogledaj vesti o: Grčka

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.