B92: Evo kuda će proći brza pruga

Izvor: B92, 17.Dec.2014, 17:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

B92: Evo kuda će proći brza pruga

Četiri premijera i jedan zajednički interes – modernizovana pruga koja će povezati naš region.

Prema dokumentima do kojih je došao B92, plan pruge koja će povezati Budimpeštu i Atinu već je završen.

Prva faza izgradnje biće modernizacija kraka od Budimpešte do Beograda, a buduća brza pruga trebalo bi da nastavi preko Niša ka Skoplju. Grčki deo pruge obuhvata dva velika lučka centra – Solun, a zatim i Atinu.

Sporazumi o saradnji mađarske >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i srpske železnice trebalo bi da omoguće realizaciju prvog dela velikog projekta – modernizaciju pruge od Budimpešte do Beograda. Premijer Kine, koja je spremna da uloži novac u ovaj projekat, očekuje da će pruga biti završena za dve godine.

“Pruga će doprineti razvoju i Srbije i Mađarske, služiti na dobrobit ljudi koji u njima žive i u interesu je te dve zemlje, Kine, ali i drugih zemalja. Podstaći će ekonomiju i doneti korist i Kini i zemljama Evrope. EU je najveći trgovinski partner Kine i potrebno je da se povećaju dalji privredni odnosi, a ova pruga će u tome odigrati značajnu ulogu”, rekao je premijer Kine Li Kećijang.

Srbija obećava maksimalnu brzinu u projektovanju i gradnji pruge kako bi do juna 2017. godine delovi te deonice zaživeli.

“Neće služiti samo za neuporedivo brži prevoz putnika već i za neuporedivo brži prevoz robe. Kad govorimo o prevozu putnika, put od Budimpešte prosečno traje železnicom 8 sati i 9 minuta biće skraćen na 2 sata i 40 minuta što, i najbrže da vozite našim auto-putevima, ne možete da stignete. Toliko o pogodnostima za obične ljude. O razvoju i napretku naših ekonomija da ne govorim, jer svako veliko infrastrukturno ulaganje donosi novi posao, nova radna mesta za ljude”, rekao je premijer Srbija Aleksandar Vučić.

Zadovoljan je i premijer Viktor Orban jer je, kako kaže, Mađarska u poziciji da iskoristi svoju "pozitivnu geografsku lokaciju".

“Mađarska je dosad zbog svog geografskog položaja bila mesto gde su razne vojske marširale, a sad se sve kreće u drugom pravcu. Mađarska sad može da ima korist od tog svog geografskog položaja. Pruga će imati veliki značaj za zemlje centralne i istočne Evrope, a uspeli smo i da pokažemo kako će EU i Kina iskoristiti prednosti koje imaju u saradnji u sledećim decenijama.”

Prema ranijim procenama, izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta na trasi Koridora 10 koštaće između milijardu i po i dve milijarde evra.

U prilogu je zvanična karta projekta "Brze pruge Budimpešta-Beograd-Skoplje"

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.