EU upozorava: Online trgovine krše prava potrošača i skrivaju dodatne troškove

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 25.Feb.2019, 15:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

EU upozorava: Online trgovine krše prava potrošača i skrivaju dodatne troškove

Evropska komisija i nacionalna tela za zaštitu potošača iz zemalja članica EU sproveli su istraživanje koje je obuhvatilo 560 internet trgovina iz cele EU.

Na oko 60 posto pregledanih internet stranica uočene su nepravilnosti u pogledu poštovanja propisa EU-a o zaštiti potrošača, pretežno u pogledu isticanja cena i posebnih ponuda.

>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << />Otkriveno je kako na 59 posto od 560 pregledanih internet stranica trgovci ne poštuju obvezu isticanja linka na Evropske platforme za internet rešavanje sporova (ODR), što je obvezno prema zakonodavstvu EU-a. Platforma ODR omogućava potrošačima i trgovcima da reše sporove bez pokretanja sudskog postupka.

Na gotovo 30 posto internet stranica utvrđene su nepravilnosti u navođenju informacija o pravu potrošača na odustajanje od kupovine. U skladu sa zakonodavstvom EU-a potrošači pri kupovini na internetu moraju jasno biti obavešteni o svom pravu na odustajanje.

„Kupovina na internetu otvara mnoge mogućnosti za potrošače. Međutim na više od polovine internet stranica pronađene su nepravilnosti, pre svega u pogledu načina oglašavanja cena i popusta. To se mora sprečiti jer zbunjuje potrošače koji na kraju plate višu cenu nego što su nameravali. Zgrožena sam velikim brojem internet stranica na kojima je uočen taj problem i nadam se da je nehotičan. Trgovci na internetu moraju u potpunosti da poštuju propise EU-a o zaštiti potrošača. Nacionalna tela za zaštitu potrošača, uz pomoć Komisije, preduzeće potrebne mere za zaustavljanje takvih nepoštenih poslovnih praksi“, istakla je Věra Jourová, poverenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost polova.

Za više od 31 posto internet stranica koje nude popuste tela za zaštitu potrošača sumnjaju da posebne ponude nisu verodostojne ili smatraju da je snižena cena nejasno izračunata.

Na 211 stranica konačna cena je pri plaćanju bila veća od početne ponuđene cene, a na 39 posto njih nisu pružene odgovarajuće informacije o dodatnim neizbežnim troškovima isporuke, metodama plaćanja, naknadama za rezervacije i drugim sličnim dodatnim troškovima.

Iz EU ističu kako trgovci moraju prikazati cene koje uključuju sve obvezne troškove, a ako se takvi troškovi ne mogu unapred izračunati, kupcu se jasno mora navesti da oni postoje.

Evropska komisija će rezultate istraživanja proslediti nacionalnim telima za zaštitu potrošača, a ona će potom preduzimati potrebne mere kako bi se nepravilnosti ispravile i tako obezbedila zaštita potrošačkih prava građana EU.

Priredila: Martina Čizmić

Izvor: zimo.hr

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

Lažu i mažu i u EU - 60 odsto internet trgovina krši prava potrošača

Izvor: B92, 26.Feb.2019, 10:50

Brisel -- Postoje nepravilnosti u pogledu poštovanja evropskih propisa o zaštiti potrošača na oko 60 odsto veb sajtova za e-trgovinu, od ukupno 560 pregledanih u bloku...Uočila je Evropska komisija i nacionalna tela za zaštitu potrošača iz zemalja članica Evropske unije, a nepravilnosti se pretežno...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.