Izvor: Radio 021, 18.Nov.2018, 18:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bojović: Mora se posvetiti veća pažnja održavanju puteva

Kvalitet puteva u Srbiji je na sličnom nivou kao u zemljama regiona, poput BiH, Makedonije, Rumunije, ali smo daleko od EU i vodećih zemalja, kaže dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović.

Dodaje i da se, osim izgradnje, veća pažnja mora posvetiti i održavanju puteva.

Ne prođe dan, a da iz medija ne saznamo da je neko poginuo u saobraćajnoj nezgodi. Uzroci su brojni, najčešće je reč o nepoštovanju saobraćajnih propisa, ali nije retkost ni >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << da je razlog loš put ili neadekvatna saobraćajna signalizacija.

"Mislim da je stanje, kada pogledamo putnu mrežu u BiH, Makedoniji, Rumuniji, na sličnom nivou. Daleko smo od EU i vodećih zemalja, a ispod smo Slovenije i Hrvatske", izjavio je Bojović u emisiji Novi dan na televiziji N1.

Kako kaže, važno je pitanje novca i mogućnosti izgradnje novih puteva, ali je takođe važno i održavanje te infrastrukture.

"Daću jedan primer - u Japanu se na svake tri godine menja kompletno taj habajući sloj na putevima, kod nas se to radi svega jedan posto godišnje. Važno je odvajati sredstva za te namene i kontrolisati", kazao je gost N1.

Na pitanje da li oseti razliku kada sa srpskih puteva, recimo, pređe u Hrvatsku, Bojović kaže: "Na toj deonici je rađeno, da se habajući sloj uredi i da se taj deo prelaska prilagodi. Ali, kada govorimo o delu ka Mađarskoj ili Bugarskoj, mislim da je to urađeno kvalitetno i da se ne oseća ta razlika, kako kažete".

Retko ko je, međutim, naplatio štetu na automobilu jer je upao u rupu na putu. Ključno pitanje je signalizacija, kaže Bojović.

"Nama nedostaje katastar saobraćajne signalizacije. Godišnje se više od 1.000 saobraćajnih znakova skine s puta, a s druge strane, kada treba da se taj znak vrati, često se ne zna uopšte šta je stajalo na tom mestu", kaže Bojović.

Naglašava da horizontalna i vertikalna signalizacija mora da bude "savršeno postavljena".

"Ona služi kao prevencija, jer sprečava fatalne posledice", dodaje gost N1.

Struka se, kako kaže, konsultuje, ali ne u dovoljnoj meri.

"Mi često učestvujemo u radnim grupama, ali kada dođe do zakonodavstva, tu se često menja", izjavio je Bojović.

Dodaje i da lokalne zajednice ne koriste u dovoljnoj meri sredstva i budžete kako bi podigli stepen bezbednosti saobraćaja.

Autor: N1

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.