Za loš odnos prema klijentu banci kazna milion dinara

Izvor: Blic, 05.Feb.2011, 01:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za loš odnos prema klijentu banci kazna milion dinara

Ukoliko banke ne budu poštovale odredbe Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, Narodna banka Srbije će izricati i novčane kazne od 500.000 dinara, a ako se ne ispravi nepravilnost, sledi kazna u dvostrukom iznosu. Novim zakonom će biti otklonjeni loši maniri banaka

Posle usvajanja u Skupštini, rok za primenu zakona je šest meseci, koliko je ostavljeno za donošenje podzakonskih propisa i usaglašavanje akata banaka. Praktično, primenu treba očekivati od leta ove >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << godine.

- Cilj zakona je da se unapredi poslovna praksa i otklone loši maniri banaka prema korisnicima njihovih usluga. Zakon nema retroaktivno dejstvo, ali će plaćanje preostalih rata u skladu sa novim odredbama koje su gotovo u celosti usaglašene sa standardima zemalja EU - stav je Mire Erić-Jović, viceguvernerke NBS.

Ubuduće će klijenti moći da podižu gotovinu na šalterima odmah po evidentiranom prilivu i bez naknade, a zaštita od loše prakse banaka dodatno je pojačana:

Ugovori više neće moći da budu jednostrano menjani po osnovu tzv. poslovne politike banaka kada je u pitanju kamata

Klijenti će imati pravo na prevremenu otplatu kredita, a iznos naknade ne može biti veći od jedan odsto

Posle prijavljivanja gubitka platne kartice i njenog eventualnog neovlašćenog korišćenja, korisnik može snositi štetu najviše do 15.000 dinara

Ne može se više naplaćivati gašenje raćuna ili platne kartice.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.