Izvor: B92, 19.Sep.2022, 20:28
"Šta to radi zaposlene": Otkrivamo da li je veća plata rešenje za sve
Ljudi su najveći kapital svake poslovne organizacije, pogotovo iz ugla poslodavaca. Kako ih privući i zadržati postalo je pitanje od milion dolara.
Odgovor na pitanje "šta to radi zaposlene" pokušalo je da pruži istoimeno istraživanje, najveće istraživanje beneficija i podrške blagostanju u Srbiji, čije vam rezultate Biz B92 ekskluzivno predstavlja.
Kako danas izgleda zdravo radno mesto Infostudov portal Osiguranik i Rezilient, prva platforma koja se >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << bavi blagostanjem zaposlenih za kompanije u Srbiji, pokušali su da otkriju pomoću anketiranja zaposlenih, ali i iz odgovora onih koji vode kompanije.
Potpuno očekivano, zaposleni žele zdravo radno okruženje i uslove koji im omogućavaju postizanje željenih rezultata.
Oni su u svojim odgovorima na vrh liste beneficija koje su im važne podigli fleksibilnost, odnosno mogućnost rada od kuće, fleksibilno radno vreme i dodatne slobodne dane.
Na drugom mestu su dobrovoljno zdravstveno osiguranje, plaćene edukacije i treninzi, ručak na poslu i četvorodnevna radna nedelja.
Potom slede životno osiguranje, dobrovoljni penzijski fondovi, ali i programi psihološke podrške.
Istraživanje je tako pokazalo da je četvoro od petoro zaposlenih od početka pandemije osetilo povećanu brigu, stres ili pad raspoloženja, kao i da zaposleni imaju veću potrebu za programima psihološke podrške nego što to kompanije prepoznaju.
Situacija na našem tržištu rada nije sasvim u skladu sa tim željama zaposlenih. Naime, mogućnost rada od kuće jeste najzastupljeniji oblik beneficija, ali su osiguranja, osim dobrovoljnog zdravstvenog, manje zastupljena. Dok se zdravstveno osiguranje nalazi u vrhu liste, deluje da kompanije za sada ne prepoznaju potrebu zaposlenih za uvođenjem životnog osiguranja i ostalih vidova štednje.
Četvorodnevne radne nedelje gotovo da i nema, postoji tek u jedan odsto kompanija.
Pritom je tim bilding više zastupljen nego što ga zaposleni cene, reklo bi se.
Osim toga, pokazalo se u anketi, zaposleni očekuju da sami biraju beneficije ili barem da o tome budu pitani i to postaje standard.
Među anketiranim kompanijama postoje i velike razlike u tome koliko se prosečno novca izdvaja po zaposlenom za te beneficije.
U domenu mentalnog zdravlja raskorak između ponude i tražnje je ogroman – više od 80 procenata zaposlenih konstatuje nenakve probleme na tom polju, dok ni petina kompanija ne obezbeđuje psihološko savetovanje.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.