Saša Vlaisavljević: Sa mape regionalnih prelazimo na mapu svetskih aerodroma

Izvor: Večernje novosti, 19.Okt.2018, 20:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Saša Vlaisavljević: Sa mape regionalnih prelazimo na mapu svetskih aerodroma

Generalni direktor ad Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd: Raste broj putnika, promet, prihodi... Zasluge timu koji predvodim IAKO Aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu proteklih pet godina iz meseca u mesec beleži sve bolje rezultate po svim parametrima - broju putnika, prometu robe i pošte, prihodima, vrednosti akcija na berzi, njegov generalni direktor Saša Vlaisavljević ne želi da svoju ulogu ističe u prvi plan.PROČITAJTE JOŠ - "Teslu" sada vode Francuzi (FOTO) - Ono >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << što najviše volim da istaknem jeste tim koji predvodim - jasan je prvi čovek beogradske vazdušne luke. - Menadžment Aerodroma "Nikola Tesla" pažljivo je odabran i čine ga ljudi od struke i sa velikim iskustvom u oblastima kojima rukovode. Često govorim, a u to čvrsto i verujem, da su operativne službe najbolji deo našeg aerodroma - kolege iz obezbeđivanja, prihvata i otpreme putnika i svih onih službi koje su za putnika na aerodromu nevidljive, a zahvaljujući kojima sistem funkcioniše besprekorno. Naravno, ima još mnogo faktora koji su doveli do toga da beogradski aerodrom bude to što danas jeste. Naša poslovna politika strateški je usmerena ka stalnom unapređenju poslovanja.PROČITAJTE JOŠ - Aerodrom "Nikola Tesla" - lider u putničkom saobraćaju JIE * Poboljšanje poslovanja zahteva i ulaganja. Koliko ste do sada uložili i iz kojih izvora? - U proteklih pet godina uložili smo više od 70 miliona evra sopstvenih sredstava u razvoj, infrastrukturu i tehnologiju. Mnogo ulažemo u to da Aerodrom bude najsavremenije opremljen, pa se u oblasti bezbednosti možemo pohvaliti da stojimo rame uz rame sa aerodromima poput Beča i Frankfurta. Na poslovanje beogradskog aerodroma takođe pozitivno utiče i stabilna situacija u zemlji i spoljna politika usmerena na saradnju sa svim delovima sveta, ali i uspeh nacionalne avio-kompanije "Er Srbija". Beogradski aerodrom prvi je u regionu ponovo uspostavio redovne interkontinentalne letove i jedini u regionu imamo dugolinijski saobraćaj i sa Amerikom, kao i sa Kinom, kao posledica snažnog privrednog povezivanja Kine i Srbije.PROČITAJTE JOŠ - Aerodrom "Nikola Tesla" uslužio više od 500.000 putnika NEĆU OSTATI KOD KONCESIONARA * DA li se dolaskom "Vansija" završava vaša misija na ANT ili postoji opcija da ukoliko Francuzi budu želeli ostanete na sadašnjoj poziciji? - Ne vidim sebe na čelu kompanije nakon dolaska koncesionara. Smatram da sam sa svojim timom zaokružio izuzetno uspešan petogodišnji ciklus. Menjali smo aerodrom u tehnološkom smislu, neprekidno i svom snagom. Tvrdim da ljudi iz mog tima mogu da stanu na crtu bilo kome iz sveta vazduhoplovstva. Zbog toga ću, ako budem u prilici, budućem koncesionaru, preporučiti nekoliko bliskih saradnika za koje verujem da mogu izuzetno uspešno da vode kompaniju i za koje smatram da su stručniji od mene. * U političkoj areni često se pominje da je beogradski aerodrom favorizovan u odnosu na ostale vazdušne luke. Kakav je odnos "Tesle" prema ostalim aerodromima u zemlji? - Sa Aerodromom "Konstantin Veliki" u Nišu obnovili smo Sporazum o saradnji proteklog utorka, a sa Aerodromom "Rosulje" u Kruševcu takav sporazum zaključen je 11. juna 2018. Podsetiću vas da je 2015. godine 50 miliona dinara, koje je Aerodrom "Nikola Tesla" uplatio u budžet Republike Srbije, opredeljeno za izgradnju terminala Aerodroma "Ponikve". Kroz pružanje usluga našeg školskog centra koji sprovodi stručno obučavanje i osposobljavanje zaposlenih, propisana osveženja znanja, pružanje stručne pomoći, kao i donacije opreme, Aerodrom "Nikola Tesla" bratski pomaže svim ovim aerodromima, uključujući i aerodrom u Banjaluci. Naša misija je da pomažemo svim aerodromima, i to i činimo. * Kakvi su odnosi sa kolegama u regionu? - Aerodrom "Nikola Tesla" opslužuje jednu petinu svih putnika koji koriste avio-saobraćaj na prostoru bivše Jugoslavije. Na ostale aerodrome ne gledamo kao na konkurenciju, već sa njima aktivno sarađujemo. U stalnom sam kontaktu sa direktorima svih aerodroma u regionu, od Zagreba, preko Sarajeva, Mostara i Aerodroma Crne Gore. Međusobne posete su česte i plodonosne. Aerodromi u regionu ostvaruju neverovatne rezultate poslednjih godina i to je nešto što mi kao njihovi direktori prepoznajemo kao veliki ekonomski i turistički potencijal našeg regiona. Ovih dana pripremamo i zajedničku konferenciju uspešnih, na kojoj će biti reči baš o ovim stvarima. Procenat rasta broja putnika u regionu je gotovo dvostruko veći nego u Evropi, baš kao kad poredimo i broj turista. Brojke su stvarno odlične.VIDIKOVAC IZNAD TERMINALA 2 * POSTOJI li nešto što niste uspeli da završite? - Kao dete, veliko uzbuđenje doživeo sam kada sam prvi put video avione sa terase tadašnjeg restorana-vidikovca na krovu iznad Terminala 1. Zbog neke sutrašnje dece koja će se zaljubiti u avijaciju, želeo sam da se ovaj restoran ponovo otvori. Uradili smo i projekat za vidikovac, po kome bi mu nova lokacija bila krov iznad Terminala 2, ali za izvođenje radova nismo imali dovoljno vremena. Nadam se, ipak, da će francuska kompanija "Vansi" koja preuzima rukovođenje prepoznati interes da ovaj projekat sprovede u delo, jer su naša ispitivanja tržišta našla značajan komercijalni potencijal u otvaranju ovakvog objekta. * Na šta ste od svega što je na Aerodromu urađeno za prethodnih pet godina posebno ponosni? - Period od 2014. godine najuspešniji je poslovni period od osnivanja Aerodroma "Nikola Tesla". Od 2014. do 2017. godine broj putnika uvećan je za više od polovine, a broj novih putnika iznosi gotovo dva miliona. Prema trenutnim pokazateljima, pred nama je još jedna rekordna godina, sa očekivanih između 5,8 i 6 miliona putnika do kraja godine. Ovakvi rezultati se odražavaju i na finansijsko poslovanje. Pre samo četiri godine neto dobit iznosila je 116.000 evra, dok je u 2017. iznosila 27,6 miliona evra. Zahvaljujući izvanrednim poslovnim i finansijskim rezultatima, vrednost akcija aerodroma od 2013. uvećana je četiri puta, dok je vrednost aerodroma povećana za više stotina miliona evra. Međutim, ono što za mene ostaje najveće dostignuće u dosadašnjem mandatu, to je rešavanje radno-pravnog statusa više od 600 zaposlenih koji su na Aerodromu "Nikola Tesla" godinama radili preko omladinskih zadruga. Aerodrom "Nikola Tesla" čini tim od 2.500 ljudi, i smatram da je briga o njima i njihovim porodicama moj najvažniji menadžerski zadatak jer bez ljudi ne bi bilo ni rezultata na koje smo ponosni. * Kakva su vaša očekivanja u odnosu na predstojeću koncesiju beogradskog aerodroma? - "Vansi" je jedan od najvećih svetskih operatera i očekujem snažan i ubrzan dalji razvoj beogradskog aerodroma sa ogromnim investicijama u narednih pet godina. Nastojali smo da postavimo dobar temelj za to u protekle četiri godine. Idemo sa mape najboljeg u regionu na svetsku mapu aerodroma! BROJKE* 144,86 miliona evra uplaćeno u budžet u poslednjih pet godina* 4,37 miliona putnika od 1. januara 2017. do 14. oktobra 2017.* 4,63 miliona putnika od 1. januara 2018. do 14. oktobra 2018.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.