Lou kost kompanije proteruju sa Tesle

Izvor: Vesti-online.com, 02.Feb.2016, 05:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lou kost kompanije proteruju sa "Tesle"

Do polovine februara počeće s radom novo javno preduzeće Aerodromi Srbije pod čijom će ingerencijom biti i prestonički "Nikola Tesla", kao i kraljevački aerodrom "Morava", te niški "Konstantin Veliki". I već su najavljene velike novine. Prvo, zamisao je razviti aerodrome u Nišu i posebno Kraljevu koji je renoviran, ali ne uspeva da privuče nijednu aviokompaniju.

Prilično se sa razvojem saobraćaja muči i niški aerodrom za koji saobraća samo jedna kompanija. Reč je >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << o niskotarifnom Vizeru koji iz Bazela i Malmea leti ka Nišu.

Srpska vlada smatra da će aerodrom najbrže razviti tako što će upravo lou kost kompanije navesti da lete s regionalnih aerodroma.

- Aerodrom 'Nikola Tesla' primarni je aerodrom i nije praksa u svetu da glavne aerodrome koriste lou kost kompanije. Njima nije tu mesto, već im je mesto na sekundarnim aerodromima - kaže Zoran Ilić pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ilić je dodao da je preduzeće Aerodromi Srbije osnovano kako da bi se stavili u funkciju manji aerodromi u Srbiji. Prema njegovim rečima, u klasi manjih aerodroma je niški aerodroma. Vlada očekuje da je adut Kraljeva to što se završetkom Koridora 11 (auto-puta prema Crnoj Gori) razvija infrastruktura zapadne Srbije.

- Plan je da se i na te aerodrome izmesti deo lou kost saobraćaja - rekao je Ilić.

Međutim, da bi vlada ostvarila svoju strategiju potrebno je da se ispuni mnogo uslova. Jedan od njih je i da loukosteri požele da izmeste saobraćaj iz Beograda, što sada nije slučaj jer je veliko pitanje da li bi iz Niša imali adekvatan broj putnika. Takođe, kraljevački aerodrom ima kratku pistu i na njega ne mogu da sleću mlazni avioni, tako da jedino Er Srbija, koja u floti ima turboelisne ATR-72 može da otvori linije, ali, da nacionalna kompanija u tome vidi interes, verovatno bi to već učinila.

Ni Beograd ne može da se pohvali bogzna kakvim saobraćajem niskotarfinih aviokompanija. Britanski Izidžet drži samo liniju iz Ženeve. Mađarski Vizer je druga kompanija u Beogradu po broju prevezenih putnika, a s prestonicom Srbije je povezao Geteborg, Mastriht, Ajndhoven, Baden-Baden, Bazel, Dortmund, Larnaku, London-Luton, Malme, Memingem, Pariz-Bove i Stokholm.

U Srbiji trenutno ima 22 registrovana aerodroma, a među njima je i nekoliko onih s veštačkom podlogom koji se malo koriste. Reč je o aerodromima 'Sjenica' na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin. U kombinaciji civilnih vojnih aerodroma, prvi zadatak će biti aktiviranje i stavljanje u funkciju budućeg civilnog vojnog aerodroma kod Kraljeva.

Nastavak na Vesti-online.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.