Hoće li se srpski fijat provozati ruskim putevima?

Izvor: Vostok.rs, 16.Mar.2013, 15:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Hoće li se srpski fijat provozati ruskim putevima?

16.03.2013. -

Srbija želi da isporučuje automobile marke Fijat na rusko tržište. Beograd namerava da se obrati Rusiji sa molbom da uvrsti ova vozila u sporazum o slobodnoj trgovini, što će omogućiti da se ne plaća carina od 30%, saopštava novinska agencija Interfaks pozivajući se na Blumberg. Ministar finansija Srbije Mlađan Dinkić se nada da će fabrika u Kragujevcu moći da snabde ruske vozače >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << sa 80 hiljada vozila godišnje.

Isporuke Fijata mogu da budu jedna od tema na pregovorima u toku posete premijera Srbije Ivice Dačića i ministra Mlađana Dinkića Moskvi, koja je planirana za 10-11. april.

Po svemu sudeći, glavni srpski adut italijanskog koncerna je model 500L, koji uskoro treba da izađe na britansko tržište, u drugom polugodištu da se izvozi u SAD. Fijat zanima i rusko tržište. U krajnjoj liniji, u intervjuu za Blic generalni direktor kompanije Fijat auomobili Srbija Antonio Čezare Ferara ga je uporedio sa nemačkim i istakao stalni rast. Samo po rečima gospodina Ferare, uz današnju cenu 500L, ako se uključi i taksa, za Rusiju će ispasti skupo.

A da li može ovakvo vozilo da bude traženo u Rusiji? Razvojni direktor projekta Izbor automobila Roman Guljajev nije spreman da ogovori na to pitanje potvrdno.

- Mislim da je sada za Fijat u Rusiji pre svega važno da normalno uspostavi plasman, da organizuje dilersku mrežu. Tek posle toga može da se govori šta treba da se radi da bi se konkretni automobil prodavao. Što se tiče 500L, automobil je zanimljiv, ali vozila takve klase nisu previše popularna u Rusiji. Nama je potreban sedan, hečbek V klase, tako da se 500L neće masovno prodavati. U Rusiji bi pre bio tražen model Linea.

Automobilski kritičar Denis Orlov se seća da se prethodnik 500L, model Fijat 500 u Rusiji nije odomaćio.

- Najverovatnije zbog velike cene. To je bio privlačan automobil, ali ljudi nisu bili spremni da ulože toliko novca. 500L je praktičniji model, formata Nissan note. Ako bude ponuđena dobra cena, organizovana pamenta reklamna kampanja, šanse postoje. Možda može da se odigra na tome da je 500L već ušao u istoriju kao prvi model u koji je bio ugrađen automat za kafu kao dodatna oprema.

A manipulacija činjenicom da automobil nije samo evropski, veći sklopljen u slovenskoj zemlji možda i neće uspeti, smatra ekspert.

- To je škakljivo pitanje. Tržište je vrlo internacionalizovano: navikli smo na vozila koaj su napravljena u fabrikama od Kine do Meksika. Svi se nesumnjivo dobro odnosimo prema srpskoj braći, ali da ne postane srpska proizvodnja dodatni faktor sumnje. Mislim da se ljudi čak starije generacije ne sećaju fabrike Zastava, gde se sada sklapaju vozila Fijata. Jer jugoslovenski automobili skoro da nisu bili zastupljeni u Sovjetskom savezu.

Po mišljenju Denisa Orlova, za rusko tržište bi perspektivniji bio mali krosover Fijat Panda – sa transmisijom na 4 točka, visok. A kako bi se odgovorilo na pitanje zašto, dovoljno je pogledati kroz prozor i uveriti se da je kod nas sredinom marta opet sve zavejano snegom.

Timur Blohin,

Izvor: Glas Rusije, foto: EPA    
Pogledaj vesti o: Ivica Dačić,   Kragujevac

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.