Dva načina plaćanja radova na Žeželjevom mostu

Izvor: RTS, 16.Mar.2015, 18:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dva načina plaćanja radova na Žeželjevom mostu

Vojvođanska vlada predložila je dva načina plaćanja radova na izgradnji Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu i odbacila tvrdnje da Pokrajina "koči“ nastavak gradnje tog objekta.
Pokrajinska vlada je na sednici, kojoj je predsedavao vojvođanski premijer Bojan Pajtić imala samo jednu tačku dnevnog reda - nastavak izgradnje Žeželjevog mosta, prenosi Tanjug.

Pokrajinska vlada >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << je razmotrila informaciju o preduzetim merama u cilju prevazilaženja problema koji su prouzrokovali zastoj u nastavku radova, i predložila dva moguća načina o prenosu sredstava iz pokrajinskog budžeta za Žeželjev most, stoji u saopštenju Biroa za odnose sa javnošću.
Jedan način je radna verzija teksta Nacrta ugovora o načinu prenosa sredstava za finansiranje projekta "Izgradnja Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu'' između AP Vojvodine, Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, Novog Sada i Republike Srbije - Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Drugi predlog je radna verzija Nacrta ugovora o načinu prenosa sredstava za finansiranje tog projekta, između AP Vojvodine, Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, Novog Sada, Republike Srbije i Akcionarskog društva Železnice Srbije koje je Republika odredila kao investitora tog projekta.
U saopštenju se navodi da će ta dva sačinjena predloga biti upućena Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Železnicama Srbije.
Dodaje se da odgovornost za utrošak sredstava za izgradnju mosta neće biti na pokrajinskoj administraciji, bez obzira na to koji se način izabere.
Navodi se i da Pokrajinska vlada je zadužila Upravu za kapitalna ulaganja Vojvodine da, nakon usaglašavanja, tekst ugovora predloži Pokrajinskoj vladi na usvajanje.
Pokrajinska vlada je prošle sedmice ocenila da radovi na Žeželjevom mostu kasne zbog neraščišćenih odnosa između Železnica Srbije i izvođača radova, špansko-italijanskog konzorcijuma ''Azvi-Tadei''.
Navodi se da je problem je u dodatnim radovima koji se, prema mišljenju izvođača, nisu mogli predvideti u momentu podnošenja ponude, a za koje nije postojao pravni osnov i na zakonu zasnovana dokumentacija za plaćanje.
Dokumentacija za izvođenje novih radova sada postoji.
Predlozi o plaćanju nastavka radova upućeni su na mišljenje članovima radne grupe Vlade Srbije i resornog republičkog ministarstva.
Ugovor o izvođenju radova na izgradnji Žeželjevog mosta, vredan više od 45 miliona evra, potpisan je u januaru 2011. godine a prema dinamici izgradnje, most je trebalo da bude sagrađen do jeseni 2013 godine.
Izgradnju Žeželjevog mosta sufinansiraju Evropska unija, pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad, dok su Železnice Srbije preuzele prava i obaveze investitora izgradnje mosta u ime Srbije. 

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.