Izvor: B92, 17.Mar.2015, 11:27 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ko će i kako platiti Žeželja?
Vojvođanska vlada predložila je dva načina plaćanja radova na izgradnji Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu.
Takođe, odbačene su i tvrdnje da Pokrajina "koči" nastavak gradnje tog objekta.
Pokrajinska vlada je na sednici, kojoj je predsedavao vojvođanski premijer Bojan Pajtić, imala samo jednu tačku dnevnog reda, koja se odnosila na nastavak izgradnje Žeželjevog mosta, navedeno je u saopštenju Biroa za odnose s javnošću pri toj vladi.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Uz konstataciju da je bila suvišna i netačna svaka zamerka koja se do sada mogla čuti, da Pokrajina koči nastavak izgradnje mosta, Pokrajinska vlada je razmotrila informaciju o merama preduzetim u cilju prevazilaženja problema koji su prouzrokovali zastoj u nastavku radova i predložila dva moguća načina o prenosu sredstava iz pokrajinskog budžeta za Žeželjev most, stoji u saopštenju.
Jedan način je radna verzija teksta Nacrta ugovora o načinu prenosa sredstava za finansiranje projekta Izgradnja Žežejevog mosta preko Dunava u Novom Sadu između AP Vojvodine, Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, Novog Sada i Republike Srbije - Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Kako se dodaje u saopštenju, drugi predlog je radna verzija Nacrta ugovora o načinu prenosa sredstava za finansiranje tog projekta, između AP Vojvodine, Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, Novog Sada, Republike Srbije i Akcionarskog društva Železnice Srbije koje je Republika odredila kao investitora tog projekta.
U saopštenju se navodi da će ta dva sačinjena predloga biti upućena Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Železnicama Srbije.
Usvajanjem bilo kojeg od predloženih rešenja, odgovornost za utrošak sredstava koja su planirana za nastavak izgradnje Žeželjevog mosta, neće biti na pokrajinskoj administraciji, ističe se u saopštenju.
Pokrajinska vlada zadužila je Upravu za kapitalna ulaganja Vojvodine da, nakon usaglašavanja, tekst ugovora predloži Pokrajinskoj vladi na usvajanje, navedeno je u saopštenju sa sednice.
Pokrajinska vlada je prošle sedmice ocenila da radovi na Žeželjevom mostu kasne zbog nerašćišćenih odnosa izmedu Železnica Srbijei izvođača radova, špansko-italijanskog konzorcijuma Azvi-Tadei.
Problem je u dodatnim radovima koji se, prema mišljenju izvođača, nisu mogli predvideti u momentu podnošenja ponude, a za koje nije postojao pravni osnov i na zakonu zasnovana dokumentacija za plaćanje, pa prema tome Vojvodina i Novi Sad nisu mogli da plate te radove izvođaču, navedeno je u prošlonedeljnom saopštenju Pokrajinske vlade.
Takođe je navedeno da je dobijena neophodna dokumentacija za plaćanje novih radova, pa je radna grupa Pokrajinske vlade predložila nekoliko rešenja da se premosti postojeći problem i nađe model za uplatu sredstava neophodnih za nastavak radova.
Ti predlozi upućeni su na mišljenje članovima radne grupe Vlade Srbije i resornog republičkog ministarstva.
Ugovor o izvođenju radova na izgradnji Žeželjevog mosta, vredan više od 45 miliona evra, potpisan je u januaru 2011. godine a prema dinamici izgradnje, most je trebalo da bude sagrađen do jeseni 2013 godine. Izgradnju Žežljevog mosta sufinansiraju Evropska unija, pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad, dok su Železnice Srbije preuzele prava i obaveze investitora izgradnje mosta u ime Srbije.
Stari Žeželjev most u Novom Sadu porušio je NATO u bombardovanju SR Jugoslavije 1999. godine.