Društveno odgovorni monopolisti

Izvor: B92, 28.Dec.2009, 15:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Društveno odgovorni monopolisti

Beograd -- Prema istraživanjima većina građana Srbije doživljava vodeće državne i privatne monopoliste kao društveno najodgovornije kompanije, piše Danas.

Društvena korporativna odgovornost je stalni model poslovanja, koji se primenjuje cele godine, i više je poslovna odluka da se planira dugoročno održiv biznis, nego što je stvar humanosti ili altruizma, rekli su Viliam Infante, stalni koordinator UN i Kameron Verker, trgovinski ataše ambasade SAD u Srbiji.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Viliam Infante i Kameron Verker rekli su da se koncept povremenog humanitarnog rada, u razvijenom svetu već decenijama unazad smatra nedovoljnim dokazom da je neka kompanija društveno odgovorna, dok je u Srbiji međutim više izražen lični interes, pa se često, zarad kratkoročnih ličnih dobitaka, zaboravlja na dobrobit društva. Upravo zato, Srbija danas ide ka Evropskoj uniji kao država, gotovo hermetički zatvorena i sa izraženim monopolskim ponašanjem na tržištu, i uz to ekološki degradirana do te mere da će čišćenje desetina vrsta smeća trajati decenijama.

Prema pisanju Danasa, pažnju javnosti u Srbiji mnogo više privlače dobro plaćeni humanitarni medijski performansi u kojima kompanije koje „otimaju" milijarde od građana, tu i tamo vrate poneku mrvicu.

"Iako u Srbiji nijedno dobro delo ne ostaje nekažnjeno, koncept društvene korporativne odgovornosti ipak je jedini realan i dugoročno održiv”, navodi se u ovom listu i dodaje da bi mediji trebalo i na tom planu da dokažu da su sedma sila, a ne propagandni korporativni servis za spinovanje lepe medijske slike o štetnom poslovanju kompanija.

Najveći svetski mediji sada plaćaju ceh manjim prihodima i otpuštanjem novinara, jer upravo su veliki prihodi zasnovani na zataškavanju nepodopština svojih korporativnih oglašivača, koji su u klimi "korporativnog novinarstva”, uspeli da celu globalnu ekonomiju dovedu na rub sloma.

Upravo zato, globalna recesija nije elementarna nepogoda bez uzroka i predvidivih posledica, tako da kriza izazvana društvenom neodgovornošću banaka, investicionih fondova ili osiguravajućih društava, nije oborila jedan Majkrosoft, ali je praktično srušila čitav niz korporativnih avanturista. Takođe, društvena korporativna odgovornost nije fakultativna kategorija, niti povremena humanitarna aktivnost, to je preduslov dugoročno održivog razvoja. A svaki dugoročno neodrživ razvoj ili profit, na kraju se ipak ne isplati, na kraju mnogo više odnosi nego što donosi.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.