
Izvor: B92, 06.Avg.2016, 13:32 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Bio je skupi ponos Grka, sad ih bacio na brodiće
Dvanaest godina posle spektakularnog otvaranja skupog mosta između Peloponeza i kontinentalnog dela svoje zemlje, Grci ga napuštaju zbog skupe mostarine.
Zaliv ponovo sve više prelaze brodićima, kao pre izgradnje mosta, piše sajt economy365.gr.
Impresivan most, delo proslavljenog španskog arhitekte Santjaga Kalatrave i francuske građevinske firme "Vansi", između mesta Rio i Andirio, na zapadnom ulazu u Korintski zaliv, građen je upravo da bi se napravila stalna, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pouzdana veza za drumski saobraćaj između zapadnih predela Grčke do kojih se ranije putovalo stotinama kilometara okolo, ili se moralo u dugačke redove za stare, male feribote koji povezuju dve obale.
Taj most koji je koštao 630 miliona evra, dugačak 2.880 metara, sa šest kolovoznih traka i stazama za pešake i bicikliste je, uz novi atinski međunarodni aerodrom, bio najveći doprinos razvoju Grčke pred Letnje olimpijske igre 2004. godine, kada je i otvoren.
Iako su stotine hiljada stanovnika tog kraja i vozača s nestrpljenjem čekale na most po konstrukciji jedinstven u svetu, građen pet godina posebnom tehnikom na veoma trusnom tlu i na mestu gde se jake morske struje sreću s vetrom često olujne jačine, most je iz godine u godinu sve prazniji, a redovi sve duži pred brodićima u pristaništima na dve obale.
Pad broja prelazaka mosta je počeo s galopirajućim produbljavanjem privredne krize 2009. i nastavio se u sve većem stepenu narednih godina, dostigavši 35 odsto u odnosu na vreme pre krize.
Dok je most 2009. dnevno prosešno prelazilo po 13.826 vozila, 2013. je taj broj opao na 8.706. Prve godine u tom periodu most je prelazilo po pet miliona putnika godišnje, a poslednje ni tri miliona.
Pogledaj vesti o: Grčka