Radovi na Koridoru kasne zbog lošeg upravljanja projektima

Izvor: Glas javnosti, Tanjug, 20.Apr.2010, 07:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Radovi na Koridoru kasne zbog lošeg upravljanja projektima

BEOGRAD - Izgradnja Koridora 10 u Srbiji trenutno napreduje najbolje u poslednjih 20 godina, a radovi na završetku tog putnog pravca kasne u najvećoj meri zbog nedostatka kapaciteta za upravljanje projektima, ocenjuje direktor konsultantske kuće "Ju bild" profesor Zoran Đorđević.

- Postoji ozbiljna politička volja da se završi Koridor 10. Ono što ograničava priču jeste to što država poslednjih 20 godina nije stvarala ozbiljne kapacitete za upravljanja projektima - naveo je >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << Đorđević i dodao da je država uočila taj problem i da stvari u toj oblasti polako idu na bolje.

Đorđević je istakao da će, ukoliko Koridor 10 u Srbiji bude završen i godinu dana kasnije nego što je najavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, do maja 2012. godine, to biti najveći uspeh srpskog državnog graditeljstva u poslednjih nekoliko decenija.

- Za Koridor 10 postojale su ozbiljne ideje da se gradi po malim deonicama, da bi se primenili manje strogi uslovi međunarodnih finansijera, kako bi domaće firme mogle da dobiju posao. Domaća preduzeća znaju da rade posao, ali teško izlaze na kraj sa procedurama na međunarodnim tenderima. Oni imaju problema kad treba da sređuju papire po procedurama stranih banaka, pa se pojavi inostrani izvođač, donese svoje bankarske garancije, reference u poslednjih pet godina i svoju sposobnost upravljanja projektima i dobije posao, a posle sve ostalo rade domaće firme kao podizvođači - naveo je on.

Đorđević je kazao da je cena izgradnje kilometra autoputa vrlo promenljiva, od slučaja do slučaja, jer nigde ne postoje dve iste deonice, niti uslovi na tržištu.

Državi će, prema njegovim rečima, biti potrebno još neko vreme da usavrši sopstvene sposobnosti da raspisuje transparentne i istovremeno zakonite i efikasne tendere.

On je naveo da je u toj oblasti dobro rešenje privatno javno partnerstvo odnosno ono što se nekad u Srbiji nazivalo koncesijama i dodao da za građenje puteva postoji mnogo uspešnijih načina od obične koncesije, kao i da će to tek biti zastupljeno u Srbiji u budućem periodu.

- Kada država bude počela da primenjuje moderne mehanizme podele rizike sa privatnicima, mislim da ćemo imati jeftinije i kvalitetnije puteve - zaključio je Đorđević.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je krajem prošle sedmice da se ne kasni sa izgradnjom Koridora 10 u Srbiji i da će taj putni pravac biti završen, kao što je i najavljeno, do maja 2012. godine.

Mrkonjić je rekao da će radovi na severnom kraku od Novog Sada do Horgoša, početi uskoro.

Radovi na izgradnji obilaznice oko Dimitrovgrada na Koridoru 10 zvanično su otvoreni pre nekoliko dana, a Mrkonjić je najavio da će ove godine biti završen severni krak Koridora 10 i da će biti započeta izgradnja još 100 kilometara autoputa.

Mrkonjić je naveo da je za izgradnju, preostalih oko 250 kilometara, putnog Koridora 10 u Srbiji obezbeđena 1,1 milijarda evra.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.