Nedostatak kapaciteta za upravljanje projektima

Izvor: S media, 19.Apr.2010, 11:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nedostatak kapaciteta za upravljanje projektima

Izgradnja Koridora 10 u Srbiji trenutno napreduje najbolje u poslednjih 20 godina, a radovi na završetku tog putnog pravca kasne u najvećoj meri zbog nedostatka kapaciteta za upravljanje projektima, izjavio je direktor konsultantske kuće "Ju bild" profesor Zoran Djordjević.

"Postoji ozbiljna politička volja da se završi Koridor 10. Ono što ograničava priču jeste to što država poslednjih 20 godina nije stvarala ozbiljne kapacitete za upravljanja projektima“, >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << naveo je Djordjević.

On je kazao da je država uočila taj problem i da se stvari u toj oblasti polako idu na bolje.

Djordjević je istakao da će ukoliko Koridor 10 u Srbiji bude završen i godinu dana kasnije nego što je najavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić - do maja 2012. godine - „to biti najveći uspeh srpskog državnog graditeljstva u poslednjih nekoliko decenija“.



"Za Koridor 10 postojale su ozbiljne ideje da se gradi po malim deonicama, da bi se primenili manje strogi uslovi medjunarodnih finansijera, kako bi domaće firme mogle da dobiju posao“
, rekao je on.

Profesor Djordjević je ukazao da domaća preduzeća znaju da rade posao, ali da teško izlaze na kraj sa procedurama na medjunarodnim tenderima.

"Domaća preduzeća dobro znaju da grade, ali imaju problema kad treba da sredjuju papire po procedurama stranih banaka, pa se pojavi inostrani izvodjač, donese svoje bankarske garancije, reference u poslednjih pet godina i svoju sposobnost upravljanja projektima i dobije posao, a posle sve ostalo rade domaće firme kao podizvodjači“, naveo je on.

Djordjević je kazao da je cena izgradnje kilometra autoputa vrlo promenljiva, od slučaja do slučaja, jer nigde ne postoje dve iste deonice, niti uslovi na tržištu.

Državi će, prema njegovim rečima, biti potrebno još neko vreme da usavrši sopstvene sposobnosti da raspisuje transparentne i istovremeno zakonite i efikasne tendere.

On je naveo da je u toj oblasti dobro rešenje privatno javno partnerstvo odnosno ono što se nekad u Srbiji nazivalo koncesijama i dodao da za gradjenje puteva postoji mnogo uspešnijih načina od obične koncesije, kao i da će to tek biti zastupljeno u Srbiji u budućem periodu.



"Kada država bude počela da primenjuje moderne mehanizme podele rizike sa privatnicima, mislim da ćemo imati jeftinije i kvalitetnije puteve"
, zaključio je Djordjević.

Nastavak na S media...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Đorđević: Manjak kapaciteta za upravljanje projektima

Izvor: EMportal, 19.Apr.2010

Gradnja dela Koridora 10 kroz Srbiju napreduje najbolje u poslednjih 20 godina, a radovi na završetku tog putnog pravca kasne u najvećoj meri zbog nedostatka kapaciteta za upravljanje projektima, izjavio direktor konsultantske kuće Ju Build Zoran Đorđević.

Nastavak na EMportal...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.