Nit’ manje zemlje nit’ više Sikorskih na registru: Treći S-76B registrovan u Srbiji

Izvor: TangoSix.rs, 19.Jan.2022, 09:10

Nit’ manje zemlje nit’ više Sikorskih na registru: Treći S-76B registrovan u Srbiji

Direktorat civilnog vazduhoplovstva ažurirao je prethodne nedelje svoj registar vazduhoplova u kojem se pojavio treći registrovani mlazni dvomotorni helikopter Sikorski S-76B u Srbiji. Već decenijama prisutnom S-76B Helikopterske jedinice MUP-a Srbije YU-HEG i privatnom YU-HOH tako se od nedavno pridužio i YU-HOG koji je vlasništvo kompanije Top Geo d.o.o.
Kako Tango Six saznaje, YU-HOG već uveliko leti po Srbiji. Šema bojenja blizu je bež-beloj nijansi. Proizveden >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << je 1995. godine (S/N 760430) i do sada je bio na November i dva egzotičnija VP i HB registra pod kojima je bio korišćen za privatne čartere. U jednom trenutku svoje karijere služio je i kao helikopter za sletanja na super jahte.
Treći visokoperformansni PT-6 Sikorski prva je letelica u zvaničnom vlasništvu kompanije za prikupljanje i obradu geoprostornih podataka Top Geo koja je specijalizovana i za izradu snimaka iz vazduha. Poseduju između ostalih i specijalizovane kamere za helikoptere koje služe za mapiranje železnica, dalekovoda ili gasovoda.
Predsednik Srbije retko koristi nekadašnji Air Police 1. VIP platforma izbora sada je Erbasov H145M / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Sikorski je prva letelica u direktnom vlasništvu kompanije koja je za potrebe snimanja geoprostornih podataka iz vazduha već iznajmljivala flote srpskih kompanija koje poseduju AWC (sertifikat za pružanje komercijalnih usluga iz vazduha). Tako su sa Top Geo logom već bili uočeni PA-31 YU-BYW i Cesna 206G YU-BZV oba u vlasništvu GAS Aviationa, dok kompanija na svom sajtu navodi da je do sada iznajmljivala i helikopter Bel 206B novosadske Ciklonizacije.
Inflacija ovog tipa helikoptera u Srbiji (u mejnstrim medijima iz nekog razloga uvek opisivan kao letelica koju su koristili engleska kraljica i Donald Tramp) kao pouzdane, brze i relativno luksuzne opcije za privatni VIP čarter ipak ne čudi iz više razloga. Ekspertiza u održavanju najzastupljenijeg mlaznog motora u generalnoj avijaciji kod nas, Pretovog PT-6, je višedecenijska (korišćen čak i u industry-grade vazduhoplovno-političkom modelarstvu), licencirani pilotski kadar potekao iz policije je dostupan i ono najbitnije – polovni S-76B su jeftini. Nakon, u proseku, dva registra dolaze u našu zemlju kao mnogo pristupačnija (polovna) alternativa Agustinim 139 i 169 modelima, dok Erbas tek treba da „zavrti“ svoj H160.
Do sada su se privatni vlasnici u Srbiji mahom odlučivali za Agustinu (klasu ispod) 109. Trampov stariji Bravo se prodaje verovatno ispod 700k dolara, dok se na većini oglasa za ovaj tip proizveden devedesetih nalazi sa „make an offer“ napomenom što verovatno znači i ispod 500k. Poređenja radi, Helikopterska jedinica je pre neki dan svog 206B oldtajmera ponudila na prodaju za 390k evra.
Sikorski S-76 stekao je svetsku slavu pre dve godine kada je u njemu stradao košarkaš Kobi Brajant i još osmoro ljudi. Tango Six je tada analizirao upotrebu ovog helikoptera u nepovoljnim meteorološkim uslovima a grešku pilota potvrdila je i naknadno kompletirana istraga.
The post Nit’ manje zemlje nit’ više Sikorskih na registru: Treći S-76B registrovan u Srbiji appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.