Izvor: RTS, 01.Apr.2009, 17:37

CIA regrutuje špijune i preko radija

CIA regrutuje špijune i preko radija

Centralna obaveštajna agencija (CIA), i pored 100.000 prijavljenih kandidata svake godine, ima problema sa kvalitetom ljudstva koje uglavnom ne zna nijedan strani jezik.

Posao špijuna možda podrazumeva tajanstvenost, korišćenje lažnih identiteta, život "na ivici" i kodirane poruke, ali postati špijun danas izgleda više nije nešto što se radi tajno.

Ako ste zainteresovani za takvu karijeru, sve što >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << treba da uradite, za početak, je da slušate radio!

Naime, CIA je ovih dana na radio-stanicama širom SAD-a pustila svoj oglas u kojem poziva sve zainteresovane za rad ovoj tajnoj službi da se jave.

"Da li ste radoznala osoba sa integritetom? Da li ste spremni za svet izazova... svet dvosmislica i avantura?", kažu oni u jednom od oglasa.

Agencija ne želi da otkrije medijima koliko je uložila u ovu kampanju, ali portparol Džordž Litl je izjavio za "Tajm": "Nastavljamo da tragamo za kvalifikovanim kandidatima koji će podržati misije glavne američke obaveštajne agencije".

Ovo je prva kampanja pod novim direktorom Leonom Panetom, koji je rekao da želi da regrutuje više ljudi sa znanjem stranih jezika, kao i više pripadnika manjina.

Agenciji, u principu, ne nedostaje kandidata. Svake godine aplicira oko 100.000 ljudi i brojka stalno raste. Ako se trenutni trend nastavi, ove godine se očekuje oko 40 do 50 posto više prijava u odnosu na 2008.

Ali, veliki broj aplikacija samo prikriva probleme sa kvalitetom regruta. Paneta je na okruglom stolu sa novinarima prošlog meseca priznao da manje od 13 posto njegovih ljudi vlada stranim jezicima, a 22 posto je iz manjinskih zajednica.

"Želim da dođemo do nivoa na kojem će svaki analitičar i operativac znati strani jezik", rekao je tom prilikom Paneta i dodao da im je potreban bolji odziv muslimana, Arapa, Afro-Amerikanaca i Latinosa.

CIA takođe želi da redukuje zavisnost od "spoljašnjih ljudi", odnosno ugovoraca, čiji se broj posle 9. septembra 2001. drastično povećao.

Agencija godišnje održi oko 2.000 regrutacija, većinu na koledžima i univerzitetima. Takođe se oglašava na televiziji, štampanim medijima, pa čak i na bilbordima po aerodromima. Sada se šire i na radio, a poslednje dve godine koriste i "Fejsbuk" kao medij za regrutaciju!

Zvaničnici tvrde da su svi ovi napori počeli da daju rezultate.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.