Otvoren most kod Beške

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Okt.2011, 17:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Otvoren most kod Beške

BEŠKA -

Novi most na Dunavu kod Beške, na severnom kraku koridora 10, danas je otvoren za saobraćaj. Otvaranju mosta kod Beške prisustvovali su predsednik Srbije Boris Tadić, ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i ministar životne sredine Oliver Dulić.

Tadić je rekao da živi zbog trenutaka kao što je puštanje mosta u saobraćaj i da ne vidi svrhu politike ako iza nje ne ostaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << putevi, mostovi i ugovori koji omogućavaju bolji život građana.

On je dodao da se u Srbiji nikad nije brže gradilo, što je njegov odgovor na kritike onih koji kažu "šta ste čekali do sada".

"Ali, svi koji kritikuju moraju da imaju u vidu činjenicu da sa našim susedima ne možemo da se poredimo. Govorio sam s graditeljima, pričali su mi o teškoćama, ali verujem da će most izdržati 125 godina, koliko graditelji kažu da mu je rok trajanja", rekao je Tadić.

Tadić: Kakve veze imaju most i izbori?

Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je da današnje otvaranje mosta kod Beške za saobraćaj nema nikakve veze sa izborima i predizbornom kampanjom.

"U ovoj zemlji se pravi atmosfera da sve ima veze sa izborima, a ja vam kažem da nema. Nemam vremena da se osvrćem na takve komentare i pristup životu, jer nas čeka još mnogo toga da uradimo", kazao je Tadić.

Tadiću je za ovu opasku poslužila šala ministra Milutina Mrkonjića, u čijoj pratnji je obišao podnožje mosta kod Beške.

Novinari su, naime, pitali kada će biti završena rekonstrukcija starog mosta kod Beške, na šta je Mrkonjić u šali dobacio:"Posle izbora".

Tadić je iskoristio tu opasku da ukaže da se "u Srbiji danas dešava mnogo fantastičnih stvari, o kojima je potrebno govoriti i pisati zbog građana i njihovog samopouzdanja".

To nema nikakve veze sa kampanjom i izborima, zaključio je Tadić.

"Velika je stvar kad izgradite nešto što će ostati na upotrebu za tri generacije. Volim kad hodamo po nečemu što daje sigurnost, verujem da ljudi više neće stradati ovde. Vraćamo samopouzdanje u naše inženjere i graditelje, zahvalni smo i austrijskoj firmi Alpina. Za sve građane Srbije imamo jedno zaista dobro rešenje" rekao je Tadić.

Tadić je rekao da će ove godine biti izgrađen most preko Save na Adi Ciganliji u Beogradu, da će početi izgradnja mosta Zemun-Borča, a da se gradi autoput na koridoru 10 ka bugarskoj i makedonskoj granici.

Ovih dana se, kako je istakao, traži rešenje za finansiranje izgradnje autoputa od Beograda ka Čačku i Kruševcu.

Osnovati firmu za gradnju mostova

"Most kod Beške je gradila austrijska firma, ali su najveći deo posla uradili srpski inženjeri", kazao je Tadić i dodao da su ga oni zamolili da se osnuje jedna srpska kompanija koja će graditi mostove, kao što je nekada radila "Mostogradnja".

Tadić je kazao da bi trebalo da se to uradi i premosti slom građevinske industrije u Srbiji, koji se desio devedesetih godina.

"Mostovi na Dunavu kod Beške će trajati više od 125 godina", naglasio je Tadić i ocenio da je "velika stvar kada se uradi nešto što po čemu će se voziti i hodati nekoliko generacija".

Most kod Beške, kako je rekao, zaslužuje da ga posećuju deca na ekskurzijama i drugi građani i preporučio je da se most pogleda iz podnožja zbog "čudesne kolonade sa 48 stubova".

"Ovo je zaista kompleksna građevinska operacija", dodao je predsednik Srbije, pozvao prisutne da zajedno s njim prošetaju mostom, sagao se i dodirnuo asfalt na novom mostu kod Beške.

"Mnogo je, međutim, važnije ono što ovim mostom obezbeđujemo našim građanima, a to su bolji uslovi života", rekao je predsednik Srbije.

Kad je reč o drugim velikim infrastrukturnim projektima, "ne idemo dovoljno brzo", rekao je Tadić, "ali, ubrzaćemo".

Najduži most preko Dunava u Evropi

U saobraćaj je danas pušten i most preko kanala Arkanj, na novosadskoj strani Dunava, dugačak oko 100 metara, širine 14,8 m.

Most kod Beške na autoputu Beograd-Horgoš, u blizini Novog Sada, dugačak je 2,2 kilometra, širok 15 metara i 55 metara je iznad vode.

To je najduži most preko Dunava u Evropi, a po izgledu se ne razlikuje od susednog starog mosta, udaljenog pet matara.

U njega je ugrađeno 67.000 kubika betona, 9.700 tona armature, 14.000 metara šipova i 47,6 kilometara kablova.

Izvođač radova bila je austrijska "Alpina", a gradnja mosta počela je 2008. godine i paralelno su građeni i pristupni putevi u dužini od oko tri kilometra.

Ugovorena vrednost radova za izgradnju mosta na putnom pravcu E-75 bila je 33,7 miliona evra, a finansiran je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Direktor projekta izgradnje mosta kod Beške Zoran Kostić kazao da će konačna vrednost radova biti poznata za dva-tri meseca, nakon okončanja odbračuna.

Gradnja mosta, prema rečima generalnog direktora Zorana Drobnjaka, bila je teška zbog pojavljivanja klizišta na beogradskoj strani i zbog toga što se gradilo pored postojećeg mosta.

On je istakao da je zadovoljan kvalitetom gradnje.

Vlasnik "Alpine" Bitmar Aluta je rekao da je most kod Beške prvi most na Dunavu izgrađen u Srbiji posle 40 godina. On je izrazio očekivanja da će most biti od velike koristi privredi Srbije jer je "infrastruktura najbitnija za razvoj zdrave privrede".

Puštanju u saobraćaj mosta kod Beške prisustvovali su i graditelji, a osim Srba i Austrijanaca radove na mostu obavljali su pripadnici još 15 nacija.

Prvi ekološki

Kako je najavilo Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku, pored mosta će biti izgrađen i specijalni bazen u kojem će se prečišćavati zagađena voda, koja se sliva sa mosta i pristupnih puteva.

Most je ukupne dužine 2.205 metara (m), sa 3,5 kilometara (km) pristupnih puteva, a njegovim puštanjem u saobraćaj, biće definitivno završen autoput od mađarske granice do Beograda, u ukupnoj dužini oko 200 km.

U most je ugrađeno 60.000 kubnih metara (m3) betona, 10.000 tona armature, 14.000 m šipova i 50 km raznih kablova.

Novi most je zamišljen kao blizanac postojećem mostu preko Dunava kod Beške, ima 42 polja konstrukcije, odnosno 43 stubna mesta.

Širina mosta između ograda je 14,4 m, a samog kolovoza 11 m. Postoje dve pešačke staze, širine od 2,05 m i dve servisne staze od 80 santimetara (cm).

Kompletna konstrukcija mosta, od prenapredgnutog betona, spojena je 7. jula.

Glavna rasponska konstrukcija mosta iznosi 540 m i oslonjena je na šest stubova, od kojih su tri u reci.

Najveća visina konstrukcije iznad reke iznosi više od 50 m, a plovni gabarit, prema međunarodnoj konvenciji, iznosi 150 m.

U most su ugrađeni najkvalitetniji materijali, a na samoj izgradnji angažovani su radnici iz Srbije, Austrije, Mađarske, Hrvatske, Norveške, Švedske, Engleske i Holandije, dok su na izradi glavnog projekta učestvovali inženjeri iz Nemačke, Austrije i Srbije.

Drobnjak: Deonica od Beograda do Horgoša do kraja godine

Izgradnja dela Koridora 10 od Beograda do Horgoša trebalo bi da se završi do kraja ove godine, izjavio je danas novinarima na mostu Beška direktor preduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak.

On je rekao da cena putarine na autoputevima u Srbiji tokom 2011. neće biti povećana, uz napomenu da ta cena nije menjana tri i po godine.

U dogovoru sa Vladom Srbije biće razmotrena cena putarine za iduću godinu, rekao je Drobnjak.

Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Misić rekao je da izgradnja deonice autoputa od Horgoša do Novog Sada treba da se okonča do kraja oktobra, a ostalo je da se završi još pet kilometara puta i obilaznica oko Novog Sada.

Vrednost severnog kraka Koridora je 10 milijardi dinara, a sredstva za izgradnju te saobraćajnice su obezbeđena iz budžeta, naveo je Mišić.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.