Registar stanovništva - najznačajnija evidencija na jednom mestu

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 08.Okt.2018, 11:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Registar stanovništva - najznačajnija evidencija na jednom mestu

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave od danas sprovodi javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva, koji će zapravo biti sveobuhvatna evidencija o građanima Srbije i jedan od informacionih stubova javne uprave.

"Uspostavljanje ovakvog registra je još jedan korak bliže modernoj, efikasnoj i ekonomičnoj upravi kojoj težimo. Suština ovakvog posla je da našim građanima još više olakšamo poslovanje sa upravom, i da taj susret ne bude više >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << opterećujući, već brz, jasan i efikasan, nalik zemljama EU", rekao je ovim povodom ministar Branko Ružić.

Registar je "kruna" posla koji se odnosi na uređivanje elektronskih baza, jer su baze osnov za dalji proces digitalizacije, navodi on, saopštilo je Ministarstvo.

Ministar je objasnio da će Centralni registar stanovništva objediniti podatke o građanima Srbije iz 11 evidencija koje sada vode različite institucije.

"Ovim ćemo pojednostaviti postupke i ubrzati usluge jer većina njih zahteva pribavljanje podataka o našim građanima. Ovim novinama omogućavamo da, ako nekom službeniku treba podatak npr. o isteku vozačke dozvole da bi građaninu završio posao oko registracije automobila, on taj podatak može videti u Centralnom registru. Ne traži ga ni od stranke, niti od kolega iz drugih institucija, već jednostavno, pristupi Centralnom registru. Nema odugovlačenja, troškova po građane i gubljenja vremena", objasnio je Ružić.

Korist od uspostavljanja Registra imaće ne samo građani, već i državni organi pred kojima se građini pojavljuju kao korisnici usluga. Već decenijama podaci koji se odnose na stanovništvo u Srbiji nalaze se u više različitih baza podataka (matične knjige, Knjiga državljana, .....). Ove baze podataka vode se na različite načine, a razmena informacija je veoma otežana i spora zbog velikog broja evidencija, raznovrsnosti vođenja i načina pristupa tim podacima.

Uspostavljanjem Centralnog registra stanovništva posao službenicima se pojednostavljuje, a troškovi rada se smanjuju.

Ministar je i naglasio da je posebna pažnja u Nacrtu zakona posvećena zaštiti i bezbednosti, tako da pristup ovim podacima neće imati svako, već samo ovlašćeni službenici, s tim što će i građani moći da izvrše uvid u svoje podatke.

Javna rasprava biće sprovedena do 27. oktobra. Predlozi, sugestije, inicijative i komentari treba poslati na maticneknjigeiregistri@mduls.gov.rs ili na poštansku adresu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, Birčaninova 6, sa napomenom: "Za javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva", navedeno je u saopštenju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.