
Izvor: Press, 22.Okt.2018, 14:07 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Na 10 zakona kojima se naši propisi usklađuju sa EU stiglo više od 1.000 AMANDMANA
Skupština Srbije počela je danas raspravu o 1.148 amandmana na predložene zakone u oblasti građevinarstva i saobraćaja.
Foto:Blic
Cilj svih 10 zakonskih predloga jeste da se domaći propisi usklade sa standardima EU.
Izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o ozakonjenju bespravnih objekata, kako je obrazložio predlagač Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << i infrastrukture, omogućiće lakše i brže uklanjanje bespravnih objekata i sprečiti nelegalnu gradnju.
Izmenama zakona predviđeno je da je umesto pravosnažnog rešenja, kojim se odbija ili odbacuje zahtev za ozakonjenje, dovoljno konačno najčeće drugostepeno rešenje kojim se zahtev za ozakonjenje odbacuje ili odbija.
Foto: Oliver Bunić / RAS Srbija
Počelo zasedanje Skupštine
Kada je reč o izmenana Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o ozakonjenju objekata, biće rešen problem nesavesnih investitora i moći će lakše da se ruše nelegalni objekti, pošto su do sada upravni sporovi trajali i po nekoliko godina.
Izmene će pružiti državi, građevinskim inspektorima i lokalnoj samoupravi nove mogućnosti za još efikasniju borbu protiv neodgovornih i bahatih investitora koji grade bez dozvole i pokušavaju da zarade na kršenju zakona.
Predviđeno je da svi nelegalni objekti imaju zabranu prometovanja do donošenja konačnog rešenja o ozakonjenju ili njegovog odbijanja, to je pre svega usmereno protiv neodgovornih investitora koji žele da se obogate kršenjem zakona i izbegavanjem plaćanja građevinskih i komunalnih opštinskih i gradskih taksi.
Takođe, biće produženo trajanje građevinske dozvole sa dve na tri godine, a lokacijski uslovi sa 12 na 24 meseca.
Predlog zakona predviđa da se rokovi za izradu planskih dokumenata skrate na najviše 12 meseci, sa sadašnjih najmanje 18, a neretko traju i po nekoliko godina.
Usvajanjem izmena zakona omogućiće se da se Plan generalne regulacije primenjuje direktno i da svi planski dokumenti budu javno dostupni u Centralnom registru planskih dokumenata.
Inženjerska komora Srbije i izdavanje licenci preći će u nadležnost Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i licence će se proveravati na pet godina.
Među predloženim zakonima su i novi Zakon o građevinskim proizvodima i izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i Zakona iz oblasti vazdšunog i vodnog saobraćaja.
Donosi se potpuno novi Zakon o građevinskim proizvodima koji će prvi put regulisati kvalitet građevinskih proizvoda i urediti to tržište.
Tiče se i taksista
Izmene i dopune Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju će posebno regulisati taksi prevoz, pošto u Srbiji ima najmanje 17.000 taksista koji su sastavni deo transportnog sistema svakog grada.
Glavni ciljevi donošenja zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju jeste da se dodatno uredi oblast taksi prevoza, povećaju kapaciteti inspekcijskih organa i pojača borba protiv sive ekonomije.
Donošenjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju preciziraće se odredbe kojima se olakšava primena zakona u praksi i omogućava pouzdana i nezavisna istraga nesreća.
Između ostalog, omogućava se istraga udesa bespilotnih letelica, kao i uključivanje predstavnika EASA ili civilnih vazduhoplovnih vlasti druge države u svojstvu savetnika u istragama koje sprovodi Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju.
Predložene su izmene i dopune Zakona o transportu opasne robe, za koji je rečeno da beleži rast i da su zato neophodne određene izmene koje će biti usaglašene i sa Zakonom o optšem upravnom postupku, u kojem su propisane sve procedure koje se sprovode tim zakonom.
Usvajanjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnoj pripadnosti i upisu plovila i Zakona o izmenama i dopunama Zakona o pomorskoj plovidbi, domaće zakonodavstvo biće dodatno usaglašeno s propisima EU.