Nadležni u Zagrebu su znali da je remont aviona bio lažiran

Izvor: Blic, 25.Mar.2016, 01:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nadležni u Zagrebu su znali da je remont aviona bio lažiran

Afera oko hrvatskih borbenih aviona koji su remontovani u Ukrajinine stišava se, a Jutarnji list u tekstu pod nazivom “Vojna tajna služba je znala da je celi remont lažiran?“ navodi da je pet od 12 aviona prizemljeno, u toku je njihov intenzivan pregled i obrada dokumentacije, dok ostalih sedam leti samo da se ne bi kršili propisi NATO.

“Na rezervoarima za gorivo je kao oznaka porekla naveden Sovjetski savez i to >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << ukazuje da se radi o veoma starim i već teško upotrebljivim rezervoarima na kojima je unutrašnja gumena obloga već dotrajala ili potpuno istrošena. Postoje ozbiljne indicije da su na pet kupljenih aviona trupovi iz Bugarske, koja je navodno obavestila NATO da su ti delovi aviona uništeni. Ukoliko je to tačno, postavlja se pitanje kako su onda završili u Odesi“, piše ovaj hrvatski dnevnik.

Navodi se da na jednom avionu postoje oznake latiničnog pisma na francuskom jeziku, dok su na drugom ćirilične oznake.

"Detaljnom proverom utvrdjeno je da su krila aviona iz Alžira. Na trupu aviona nalazi se pločica sa serijskim brojem. Na avionima koji su kupljeni od Ukrajine su dve pločice. Jedna je prefarbana, druga je dodata, što ukazuje da su menjani serijski brojevi aviona“, navodi se u tekstu.

|Dodaje se da identifikacioni sistem dugo vremena nije radio na avionima kako treba i bio je potreban odredjeni period dok nisu uskladjeni, a pošto je pet takozvanih jemenskih aviona sastavljeno, na testiranjima je curilo gorivo iz rezervoara.

“Posle preuzimanja aviona konstantno su se pojavljivali problemi sa hidraulikom, a u nekim slučajevima je bilo problema sa izvlačenjem stajnog trapa, odnosno točkova prilikom sletanja. Opremu za navigaciju je ugradjivala češka kompanija ČLS. Oprema je ugradjivana već u Ukrajini, ali konstantno nije radila, pa je došlo do velikog kašnjenja u isporuci“, ističe se.

Takodje, na testiranjima u Ukrajini su radari bili veliki problem, jer je dolazilo do velikih odstupanja prilikom korišćenja, a na dva aviona pojavilo se pumpanje vazduha u motor, što za posledicu ima gašenje agregata, što govori da sistem za dovod vazduha u motor nije namontiran ili je to učinjeno loše.

"Jutarnji" navodi da je Vojna policija vodila istragu o kupovini i remontu aviona, ali da nije preduzeto ništa u vezi sa sumnjivim poslom i da su pronadjeni dokumenti iz 2013. i 2014. godine koji upozoravaju na brojne nepravilnosti koje se dogadjaju, pa i zaključak da je remont aviona lažiran.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.