Ulaganje u digitalno oglašavanja ostvarilo rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 29.Maj.2020, 12:00

Ulaganje u digitalno oglašavanja ostvarilo rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu

Juče su u okviru online sastanka prezentovani ovogodišnji rezultati, a sve je bilo ispraćeno i panel diskusijom u okviru koje su predstavnici agencija, članica IAB Serbia, prokomentarisali najznačajnije elemente izveštaja.

U 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu, a predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

1. Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
>> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<
2. Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)

3. Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Ovogodišnji rast najveći je zabeležen u prethodnih devet godina koliko se ovo istraživanje sprovodi.

Mobilno oglašavanje beleži najveći rast u protekloj godini – 60% u odnosu na prethodno istraživanje, a prati ga video oglašavanje sa porastom od 45,67%.

Kada govorimo o Social Media Marketingu, vrednost iznosi 11.79 miliona eur, od čega je čak 10.17 miliona uloženo u oglašavanje na Facebook i Instagram platformama. Iza njih se nalazi LinkedIn koji u prethodnoj godini zauzima značajniju poziciju na našem tržištu, a samim tim i beleži se i rast ulaganja u oglašavanje. U izveštaj ušli su i podaci o oglašavanju na VIBER-u, Twitter-u i Snapchat-u.

Jedini pad odnosi se na vrednost Local Display tržišta i on iznosi 4% u odnosu na prethodno istraživanje.

Iako nas ovakav trend verovatno neće očekivati i naredne godine uzimajući u obzir aktuelne okolnosti, svakako je pohvalan jak rast vrednosti celokupnog tržišta. Činjenica je da industrija digitalnog oglasavanja poseduje sve predizpozicije da se i dalje širi i da postaje sve korišćeniji metod za širu privredu.

Interactive Advertising Bureau – IAB Serbia je udruženje koje je osnovano 2009. godine sa ciljem da aktivno podržava rast i razvoj tržišta digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji. Kao deo globalne IAB mreže i član IAB Europe, IAB Serbia nastoji da pomogne učesnicima u medijskoj i oglašivačkoj industriji da napreduju u digitalnoj ekonomiji. Članstvo čine više od 80 medijskih i digitalnih agencija, izdavača, brendova i tehnoloških firmi odgovornih za prodaju, isporuku i optimizaciju digitalnih oglasa, kao drugih kompanija koje ulažu svoje budžete u digitalne kampanje.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.