Za visoke cene krivi proizvođači

Izvor: B92, 29.Okt.2008, 13:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Za visoke cene krivi proizvođači"

Beograd -- Za visoke cene u prodavnicama nisu krivi veliki trgovinski lanci ni visoke marže, već proizvođači i njihova politika cena, tvrdi ministar trgovine.

Slobodan Milosavljević kaže da u Srbiji postoji fama o visokim maržama, a da istraživanja njegovog ministarstva pokazuju da za razlike u cenama istih proizvoda u regionu nisu krivi veliki trgovinski lanci.

Iako tvrdi da se visina trgovačkih marži u Srbiji ne razlikuje mnogo od ostalih zemalja u regionu, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ministar Milosavljević pozvao je ne samo najveće trgovinske lance, već sve trgovce da dodatno smanje svoj udeo u ceni.

"Pozivam sve trgovce da smanje marže na najmanji mogući nivo i da obezbede niže cene za sve robe i usluge koje se nude u našim trgovinama", poručio je ministar trgovine.

Podsetimo, B92 je ranije objavio uporedne cene proizvoda u regionu. Pokazalo se da se pojedini proizvodi koji su proizvedeni u Srbiji prodaju po znatno nižim cenama van naše zemlje. Tu razliku u cenama ministar Milosavljević objašnjava politikom cena proizvođača.

Otvoreni dijalog

Radni ručak u ambasadi Francuske, koji je organizovao ambasador te zemlje Žan-Fransoa Teral, okupio je brojne uticajne ličnosti Srbije.

To je zamišljeno kao otvoreni dijalog između predstavnika EU i predstavnika srpske privrede. Razgovaralo se i o posledicama koje će evropske integracije imati po srpska preduzeća, posebno na polju konkurencije.

Na jednom mestu bili su ministar ekonomije Mlađan Dinkić, vlasnik Delte Miroslav Mišković, biznismen Milan Beko, vlasnik televizije Pink Željko Mitrović, zatim čelnik kompanije Ist point Zoran Darkulić, bivši ministar za privatizaciju Aleksandar Vlahović, vlasnik kompanije Rudnap grup Vojin Lazarević, vlasnik Komtrejda Veselin Jevrosimović, predsednik Privredne komore Srbije Miloš Bugarin, kao i brojni ambasadori evropskih zemalja u Srbiji.

"Kada neko od vas nađe neki proizvod, da li je to 'plazma' ili neki drugi, i pita zašto je jeftinije u Republici Srpskoj nego u Beogradu, čak i u istim trgovinskim lancima, to nije pitanje za trgovce niti za Ministarstvo trgovine", kaže on.

"To je pitanje za proizvođača, koji ima svoju politiku cena, svoju politiku osvajanja susednih tržišta", kaže ministar.

Prema Milosavljevićevim rečima, ni dolazak novog velikog trgovinskog lanca Špar u Srbiju više nije pitanje za njegovo ministarstvo već za lokalnu samoupravu i urbaniste.

Kao najveće dostignuće u prvih 100 dana rada, Milosavljević navodi završetak Strategije i politike razvoja i trgovine do 2012. godine, koja počiva na tri stuba: očuvanju malih i srednjih preduzeća, jačanju konkurencije i učešću naših trgovina van granica Srbije.

Novinu u radu predstavlja i 24 sata otvoreni telefon 0800102101 na koji građani i privrednici mogu prijaviti nepravilnosti u radu tržišne inspekcije.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.