Povećan izvoz srpske konditorske industrije za 20 odsto

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 06.Apr.2017, 06:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Povećan izvoz srpske konditorske industrije za 20 odsto

Srpska konditorska industrija napravila je rekordne rezultate i u prošloj godini i prema statističkim podacima, povećala izvoz za 20 odsto, dok je uvoz smanjen, piše "Blic".

Kako navodi list, srpska konditorska industrija plasirala je u druge zemlje robu vrednu 150,6 miliona dolara, dok je godinu dana pre toga brojka bila 128 miliona.

Zabeležen je rast izvoza svih vrsta konditorskih proizvoda, a najviše, za 24 odsto, izvoz keksa, biskvita i vafli, dok je plasman >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << čokolada i bombona skočio za 18 odsto.

Prema rečima Saške Biorčević, samostalnog savetnika u Udruženju za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, proizvodnja konditora predstavlja jedan od najzdravijih delova naše prehrambene industrije.

Kapaciteti ove grane su veći od domaćih potreba, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz.

Primenjuju se evropski standardi i postignut je evropski kvalitet proizvoda sa stalnim ulaganjima u nove tehnologije i širenje asortimana. Za sada najveće tržište i su i dalje republike bivše SFRJ, gde stalno dominira BiH, navodi Biorčević.

Generalni direktor "Bambija" Bojan Radun kaže za "Blic" da izvozni rezultati govore o snazi konditorske industrije Srbije koja iz godine u godinu raste, a njegova kompanija prošle godine imala je za 20 odsto više izvoza.

Prema njegovim rečima, jaki igrači u konditorskoj industriji u Srbiji razvili su konkurentske prednosti koje poslednjih godina dolaze do izražaja pre svega u izvozu u zemlje regiona.

Još jedan veliki izvoznik je i "Soko Štark" koji posluje u okviru Atlantik grupe, a Matjaž Vodopivec, direktor strateškog poslovnog područja Slatko i slano u okviru ove grupacije kaže da je jedini način da proizvođači u zemlji ili regionu pariraju multinacionalnim kompanijama neka komparativna prednost i zato je jedini pravi odgovor iskoristiti snagu i prepoznatljivost sopstvenih brendova i razvijati nove.

On kaže da su dugoročne ambicije "Štarka" usmerene na dalji rast u regionu, mada su njihovi proizvodi prisutni na svim kontinentima.

Na pitanje kolikom ima istine u tome da proizvodi iz Srbije teze prolaze u nekim državama u komšiluku, on odgovara da je statistika najpouzdaniji pokazatelj, a ona pokazuje rast prodaje na svim tržištima u regionu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.