Izveštaj „Mostprojekta Gazela u jako lošem stanju!

Izvor: S media, 26.Mar.2010, 11:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izveštaj „Mostprojekta" Gazela u jako lošem stanju!

Aktuelno stanje Gazele „izrazito je nezadovoljavajuće" i neophodno je hitno sanirati most, smatraju stručnjaci koji su sačinili izveštaj i prosledili ga „Putevima Srbije" i Skupštini grada.

Most Gazela je trenutno bezbedan svega 70-75 odsto i njegovo stanje se može smatrati izrazito nezadovoljavajućim! Ovo je jedna od ocena stručnjaka koji su nedavno pregledali most i dostavili izveštaj „Putevima Srbije", koji je potom prosleđen Skupštini grada. U izveštaju, >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << do koga je došao Preš, piše i da je neophodno hitno sanirati most u cilju povećanja bezbednosti učesnika u saobraćaju na mostu i ispod njega.

U dokumentu koji je izradila firma „Mostprojekt" navodi se i da će nakon sanacije vek trajnosti Gazele biti produžen za narednih 40 ili 50 godina! Izveštaj daje pregled uzroka koji su doveli do propadanja čelične i betonske konstrukcije mosta, kao i potrebnih intervencija da bi se Gazela dovela u „zakonski i tehnički propisano stanje". Takođe, navodi se i to da predviđeni radovi daleko prevazilaze radove na redovnom održavanju konstrukcije mosta.

Tehnički nesigurno!

- Radovima redovnog održavanja nisu se mogle eliminisati sve konstatovane anomalije na konstrukcijama. Sigurno je da bi se time usporio napredak oštećenja, ali se ne bi rešili problemi koji postoje na konstrukcijama, niti bi bila odložena potreba za potpunom sanacijom, koja će omogućiti produženje radnog veka mosta - piše u izveštaju.

Kako navode projektanti koji su izradili ovo tehničko obrazloženje, brojni su problemi koji zahtevaju hitno rešavanje. Tu su veliko prekoračenje nosivosti, konstruktivne manjkavosti, ali i lokalna oštećenja poput naprslina zavarenih šavova i osnovnog materijala.

- U aktuelnom stanju, čelične konstrukcije mosta imaju samo 70-75 odsto potrebne sigurnosti, što je tehnički veoma nesigurno. Bezbednost saobraćaja na mostu je bitno ugrožena lošim stanjem opreme mosta, dok je funkcionalnost sistema za odvodnjavanje kolovoznih površina veoma smanjena, i vodi daljim oštećenjima mosta. Jednom rečju, preduzimanje mera predviđenih projektom sanacije je neizostavno potrebno i hitno! - ističu stručnjaci.

Prema izveštaju, ništa bolje nije ni stanje prilaznih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save. Pominje se da na nekim mestima zaštitni sloj betona ne postoji, ili je znatno oštećen, tu su i korozija armature i zaštitnih cevi kablova, prekidi žica...

Opasne naprsline

- Pregledom iz 2005. godine konstatovano je da je intenzitet svih uočenih oštećenja znatno povećan nego tri godine ranije, a narednim pregledom je ustanovljeno da se propadanje nastavlja. S druge strane, prsline na spoljnim površinama noseće konstrukcije uglavnom potiču iz vremena izgradnje i raniji pregledi nisu pokazali da se te prsline šire - navodi se u ovom dokumentu.

U projektu sanacije Gazele jedna od glavnih stavki je „revitalizacija saobraćajnog profila". Tom obnovom biće obuhvaćena izrada hidroizolacije, sanacija gornje površine kolovozne ploče, montaža slivnika i ivičnjaka, ugradnja čelične ograde na zaštitnoj traci, i slično.

- Svi radovi koji podrazumevaju betoniranje, izradu novih elemenata i ojačavanje postojećih, moraju se obavljati uz obustavu saobraćaja - piše u Glavnom projektu sanacije Gazele.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.