Beograđani, pripremite se: Ove godine potpuna reorganizacija gradskog prevoza

Izvor: Blic, 08.Apr.2015, 16:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograđani, pripremite se: Ove godine potpuna reorganizacija gradskog prevoza

Manji broj linija i preklapanja trasa, naročito sa tramvajima i vozovima, nove tarifne zone i pravedniji cenovnik za prigradska naselja. Ovako bi gradski prevoz u Beogradu mogao da izgleda od početka naredne godine, a konačnu reč daće stručna analiza.

Ove planove obelodanili su danas gradski menadžer Goran Vesić i predstavnici Sekretarijata za saobraćaj. Oni su zajedno sa stručnjacima Saobraćajnog fakulteta najavili izradu dve nove studije: o novoj mreži linija gradskog >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << prevoza i saobraćajnim tokovima u gradu - automobilskim, pešačkim, biciklističkim.

Novu mrežu linija pažljivo će osmisliti stručnjaci, služeći se rezultatima prošlogodišnjeg brojanja putnika, koji su danas zvanično objavljeni. Koristiće se i oko 15 miliona statističkih podataka dobijenih popisom stanovništva. Ona će biti predstavljena na jesen.

Četiri varijante mreže

Saobraćajni fakultet uradiće četiri verzije mreže linija, od kojih će tri biti na osnovu sadašnjih potreba, dok će četvrta uzeti u obzir i izmeštanje autobuske i železničke stanice i proširenje mreže BG-voza.

- Nova mreža linija mora da bude drugačija, da iskoristi sve resurse koji do sada nisu iskiorišćeni. Mora da se napravi pravedniji sistem i da ne postoji tolika razlika u ceni karte..Sistem mora i da bude pregledniji. Trebalo bi dati i mogućnosti građanima da mogu na jeftiniji način da koriaste gradsaki previoz - kazao je gradski menadžer.

Kako će sve tačno izgledati još uvek je nepoznato, ali manjkavosti sadašnjeg sistema biće ispravljeni. Novi tržni i poslovni centri, promene radnog vremena i navika učinile su to da nekr autobuse viđam krcate, a druge poluprazne.

- Naš sistem ima razgranatu mrežu linija, a postavlja se pitanje da li je zaista potrebno toliko zajedničkih deonica. Ujutro ćete primetiti prazne autobuse, pa može da se očekuje skraćivanje vremena rada vozila. Dešava se da zglobni autobus vozi pet putnika i da na linijama koje nemaju isti imamo jednako vreme između polazaka autobusa – kazao je Gavrilović.

Ipak, nova mreža zadržaće bez većih izmena linije koje su godinama okosnica gradskog prevoza i simbol grada na koje su ljudi navikli: poput sedmice, tridesetjedinice ili šesnaestice.

Naselja u koja zalaze najmanje opterećene linije poput 513 ili 613 neće iostati bez prevoza, ali postoji mogućnost korekcije trase tako da autobusi budu puniji.

sim ove studije predstavljena je i studija Ažuriranja transportnog modela Beograda. Ona se odnosi na kompletan saobraćaj u gradu, uklučujući i pešački. Do kraja maja na raskrsnicama će se brojati automobili, kamioni i autobusi i radiće se ankete sa Beograđanima o njihovom kretanju.

Krov svih ovih istraživanja biće Smartplan kojim će se dugoročno planirati saobraćajni tokovi, a poseban akcenat biće stavljen na šinski prevoz.

- Ovo što smo videli je definicija sadašnjeg stanja. Smartplan će da definiše budućnost ui radiće se za 2021, 2027, i 2033. Godinu. Međunarodni konkurs je u toku, a izrada će se finansirati iz fonda EBRD-a – kažu u Sekretarijatu za

saobraćaj.

Dnevno prevezu 2,5 miliona putnika

Putnici su uglavnom zadovoljni prevozom, do stanice im najčešće treba ne više od pet minuta pešalččenja i najviše njih koristi samo jedan prevoz. Dnevno autobusi, trole i tamvaji prevezu oko 2,5 miliona putnika. Pritom treba imati na umu da se, ako jedna osoba promeni dva ili tri vozila, računa kao dva ili tri putnika.

Ocene kvaliteta prevoza dobre

Da prevoz nije zadovoljavajuć smatra 15 posto putnika, ali samo sedam odsto njih ocenio ga je kao odličan. Najviše Beograđana (35 odsto) dalo je ocenu „dobar“.

Stanice blizu naselja

Analize su pokazale da mreža gradskog prevoza dobro pokriva većinu naselja, a dućža pešačenja do stanice zabeležena su na periferiji. Gotovo 75 posto putnika pešači do stanice manje od pet minuta, a dvadesetak posto pešači od šest do deset minuta.

Putnici daju prednost direktnim linijama

Čak 63 posto putnika ne preseda u javnom prevozu. Međutim, analize su rađene u vreme kada je još postojala pojedinačna karta.

Autobusi najopterećeniji, tramvaje koristi svaki 10 putnik

Najopterećenija je autobuska linija 95 sa 84.057 putnika dnevno, a najmanje linija 110 koja dnevno preveze 69 ljudi. Autobusi prevezu oko 80 odsto putnika ili 2.1 miliona putnika, dok tramvaji prevezu oko 244.000 ljudi. Gradska železnica učestvuje u prevozu sa svega jednim procentom.
Pogledaj vesti o: Nova godina

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.