Žeželj sve bliži otvaranju

Izvor: Večernje novosti, 19.Jun.2017, 18:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Žeželj" sve bliži otvaranju

Posle gotovo sedmogodišnjeg rada konačno se nazire završetak novog mosta u Novom Sadu. Uskoro spajanje lukova na glavnom stubu. Vozovi od novembra POSLE gotovo sedam godina od potpisivanja ugovora o izgradnji novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu i bezmalo dve decenije od njegovog rušenja NATO projektilima u aprilu 1999, konačno će ove godine biti izgrađen novi objekat, izuzetno važna tačka na evropskom saobraćajnom Koridoru 10. Već tokom leta, prema najavama, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << očekuje se spajanje lukova na centralnom stubu, a vozovi bi novom trasom mogli da saobraćaju od druge polovine novembra. Da otvaranje novog drumsko-železničkog mosta možemo da očekujemo uoči prvih zimskih dana, ukoliko se ne ispreči viša sila poput ekstremnog vodostaja Dunava, potvrđeno je nedavno prilikom posete gradilištu Johanesa Hana, evropskog komesara za pregovore o proširenju EU. On je tada naglasio veliki značaj mosta za čitavu Evropu i naveo da je ukupna vrednost projekta dostigla 53 miliona evra, od čega je 34,5 miliona udeo EU. O početku izgradnje novog Žeželjevog mosta predstavnici naše zemlje pregovarali su sa EU više od decenije. Napokon je u januaru 2011. godine potpisan ugovor prema kojem je vrednost radova utvrđena na 45,3 miliona evra, ali je u narednih pet godina, na zahtev izvođača radova špansko-italijanskog konzorcijuma "AZVI-TADEI", taj iznos povećan na 48,3 miliona evra zbog dodatnih neplaniranih poslova na čišćenju korita reke od ostataka srušenog mosta, kao i drugih radova. Iako je ugovorom bilo predviđeno da radovi, započeti u aprilu 2012. godine, budu završeni u novembru 2013, taj, kao i dodatni rokovi izgradnje probijani su nekoliko puta. PODIZVOĐAČI UZ Konzorcijum "Azvi" u izgradnji Žeželjevog mosta učestvovalo je više od 20 firmi iz Srbije. Investitor projekta je "Infrastruktura Železnice Srbije". Razlozi za to odugovlačenje poslova bili su uglavnom tehnički i finansijski, povremeno su graditelje ometali vremenski uslovi ali je bilo i političkih nesuglasica, jer o pojedinostima realizacije tog projekta poprilično dugo nisu mogli da nađu zajednički jezik predstavnici republičke, pokrajinske i gradske vlasti.- Na inicijativu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u prethodne dve i po godine rešeni su svi problemi koji su kočili projekat, a koji su se odnosili na rad izvođača i nedostatke u idejnom projektu na osnovu kojih su ugovarani radovi - navode za "Novosti" nadležni u ovom Ministarstvu. U resornom ministarstvu podsećaju da su od maja 2015. potpisana tri aneksa na ugovor o izgradnji Žeželjevog mosta, prema kojima je rešeno pitanje plaćanja dodatnih radova i otklonjeni drugi problemi, a 21. novembar 2017. godine je definisan kao konačni rok za završetak radova. * Most su uništile NATO bombe 1999. / Foto Tanjug BROJKE * DUŽINA novog mosta, važne tačke i na budućoj brzoj pruzi Beograd - Budimpešta, biće 474, a širina 30 metara. * IMAĆE dva železnička koloseka, dve saobraćajne trake i dve biciklističko-pešačke staze. * U NjEGOVIH pet stubova, od kojih je jedan u sredini reke, ukupno je ugrađeno oko 9.000 kubnih metara betona i 3.000 tona armature. * U DVA luka, koji će biti spojeni na srednjem stubu, ugrađeno je 11.000 tona čelika.
Pogledaj vesti o: NATO

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.