Glodar 10 krenuo ka Radljevu, najkompleksniji transport u istoriji basena Kolubara

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 16.Sep.2019, 15:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Glodar 10" krenuo ka Radljevu, najkompleksniji transport u istoriji basena Kolubara

EPS je danas iz Vreoca pokrenuo rotorni bager "Glodar 10"“ teži od 1,6 hiljada tona koji će preko Barske pruge, Ibarske magistrale, reke Kolubare i ispod brojnih dalekovoda stići do 24 kilometra udaljenog polja Radljevo gde će najkasnije početkom novembra otpočeti otkrivka novih količina uglja.

Danas je važan dan za Kolubaru i EPS jer >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << je transport jedan od pretposlednjih koraka za otkrivanje kopa Radljevo o kome je počelo da se razmišlja pre 40 godina, rekao je vd direktora EPS-a Milorad Grčić i dodao da su važni dani kojih je mnogo u EPS-u dokaz da Republika Srbija ima nameru da očuva, stabilizuje i unapredi elektro-energetski sistem Srbije.

On je podsetio da se poslednjih godina u basen Kolubare mnogo ulagalo i najavio da će ulaganja biti nastavljena.

„"Faza kojoj danas svedočimo je jedan o pretposlednjih koraka za otvarane novog kopa "Radljevo",“ koji je koncipiran 1976. godine a nažalost trebalo je da prođe više od četiri decenije da se stvore politički i finansijski uslovi za realizaciju, taj posao je sačekao nas"“, rekao je on i dodao da je predviđeno da najkasnije 1. novembra počne da radi na kopu "Radljevo".

Kako je objasnio "Glodar 10" može da skida otkrivku ali i da kopa ugalj.

Ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić naglasio je da danas izuzetno značajan dan za budućnost EPS-a, ukupnu stabilnost našeg elektro-energetskog sistema, jer region Kolubare sa svojom proizvodnjom kapitalno utiče na elektro-energetsku stabilnosti.

„ "Mi svi zajedno, u ogromnoj sinergiji, i Vlade Republike Srbije i EPS-a i ostalih energetskih kompanija činimo maksimum napora da naš elektroenergetski, i ukupan energetski sistem bude fleksibilan, stabilan, da se razvija i da u budućnsti bude i da u budućnosti obezbedi dugoročno i stabilno snabdevanje svim energentima koji će omogućiti razvoj Srbije", rekao je Antić i dodao da je Srbiji zbog razvoja svake godine potrebno sve više energije.

Stali vozovi između Vreoca i Lazarevca

Infrastruktura železnice Srbije saopštila je danas da je, zbog prelaska velikog rotornog bagera Rudarskog basena Kolubara preko barske pruge, obustavljen železnički saobraćaj između Vreoca i Lazarevca do srede 18. septembra do 10:30 sati.

Putnici vozova koji saobraćaju između Topčidera i Bara, biće prevezeni autobusima između Lazarevca i Topčidera, a u sastavu tih vozova neće biti vagona za prevoz automobila.

Za putnike vozova u unutrašnjem železničkom saobraćaju na relacijama Beograd Centar – Užice – Beograd Centar i Beograd Centar - Prijepolje teretna – Beograd Centar, takođe će biti organizovan autobuski prevoz na relacijama između Beograd Centra i Lazarevca, odnosno Beograd Centra i Valjeva.

Do srede u 10:30 sati neće saobraćati vozovi koji polaze iz Beograd Centra u 03.45 i u 11.00 sati, kao i iz Valjeva za Beograd Centar u 15.00 sati, dok će putnici voza koji polazi iz Valjeva u 5.35 sati za Beograd Centar na celoj trasi putovati autobusom.

On je naveo da je ove godine EPS postigao dobre rezultate u proizvodnji i zahvalio se pre svega rudarima Kolubare i Drmna koji su omogućili da termo sektor proizvodnje električne energije radi dobro i dodao da je proizvodnja uglja u EPS-u je od početka godine više od šest procenata veća u odnosu na 2018. godinu.

Polje Radljevo je jedan od najznačajnih naših razvojnih planova, rekao je on i dodao da su početku transporta bagera prethodile kompleksne pripreme i pribavljanje dozvola.

„"Pred nama je važan korak koji nas vodi ka velikom cilju a to je da do kraja ove godine krenemo sa proizvodnjom na Radljevu, da otvorimo to polje i krenemo sa otkrivkom, i omogućimo da u skladu sa planovima 2023. godine krenemo sa ugljem na Radljevu", rekao je Antić.

Polje Radljevo je ozbiljna potencijal sa 450 miliona tona bilansnih rezervi i godišnjom proizvodnjom od sedam plus miliona tona, rekao je Antić, i dodao da to polje treba obezbedi dugoročnu stabilnost u proizvodnji uglja.

"To polje treba da omogući potrebne i eventualno dodatne količine za termoelektrane u Obrenovcu i da omogući ono o čemu pričamo u kontinuitetu i za šta imamo punu podršku predsednika Vučića da uđemo u projekat nove termoelektrane, odnosno novog bloka u Kaleniću", rekao je on.

Antić je okupljenima poželeo puno uspeha „sa nadom da će do kraja godine biti i ugovorena dva velika BTO sistema“ jedan za polje E a drugi za Radljevo koji vrede 200 miliona evra, što će, ocenio je on, posle dugog niza godina biti najveća investicija u rudarstvo u EPS-u.

Transport "Glodara 10" a zatim i dva pripadajuća transportera ka Radljevu najkompleksniji je i najduži transport proizvodne opreme u istoriji rudarskog basena Kolubara.

Rotorni bager Rudarskog basena Kolubara težak je oko tri hiljade tona, visok 40 metara i dugačak 174 metra.

Da bi ovaj bager prešao preko barske pruge, kako bi sa jednog rudarskog kopa stigao na drugi, neophodno je bilo da osim obustave železničkog saobraćaja, Infrastruktura železnice Srbije na ovom delu barske pruge demontira i kontaktnu mrežu, dodaje se u saopštenju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

MEGA PUTOVANJE Jedan od najvećih bagera u Evropi krenuo na put dug 24 kilometra PREKO IBARSKE i pruge Beograd-Bar

Izvor: Blic, 16.Sep.2019

Transport rotornog bagera "Glodar 10" sa Polja "D" rudarskog basena "Kolubara" na novootvoreni kop u Radljevu počeo je danas. Ovaj poduhvat je najkompleksniji transport proizvodne opreme u istoriji RB "Kolubara" zbog veličine i težine ovog posebnog bagera.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.