Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Avg.2011, 19:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Medijska strategija do 15. septembra

BEOGRAD -

Srbija bi do 15. septembra trebalo da dobije Medijsku strategiju kojom bi se razradio način vlasničke transformacije u medijima i rokove u kojima će biti sprovedena, izjavila je predsednica skupštinskog Odbora za kulturu i informisanje Jelena Trivan.

"Država neće biti vlasnik medija i tu postoji strateško opredeljenje. U skladu sa standardima demokratskih društava moramo da idemo ka tome da država izlazi iz vlasništva i da ni na direktan, ni na indirektan >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << način ne učestvuje u kreiranju ili rukovođenju medijima", kazala je Trivan u intervjuu za najnoviji broj Novog magazina.

Trivan, koja je i potpredsednica Demokratske stranke je kazala da se ta stranka uvek zalagala za privatizaciju medija, uz izuzimanje medija nacionalnih manjina zbog specifičnosti i zaštite tih grupa.

Prema njenim rečima, lokalne vlasti više ne treba da kontrolišu lokalne medije, a mediji generalno ne treba da budu ni na koji način u rukama države koja bi kroz njihovo finansiranje mogla da utiče na njih.

Kada je reč o agenciji Tanjug i Međunarodnom radiju Srbija, Trivan je kazala da bi prihvatanje koncepta izlaska države iz vlasništva u medijima podrazumevalo njihovu vlasničku transformaciju.

"Radna grupa i država će odlučiti koja vrsta transformacije će biti u pitanju, ali svakako u ovom statusu ne mogu da ostanu", dodala je Trivan.

Trivan je kazala da bi se kroz regionalne javne servise mogli zadovoljiti lokalni interesi građana, ne samo Vojvodine koja već ima svoj medijski servis, nego i centralne Srbije i Kosova.

Trivan je rekla da osim izlaska države iz vlasništva u medijima, Strategija kao drugo strateško opredeljenje navodi privatizaciju medija, a treće je borba protiv nedozvoljene koncentracije i transparentnost medijskog vlasništva.

"Prvi put Srbija strateški razmišlja na koji će se način medijska industrija razvijati i šta joj je potrebno da država sa svoje strane uradi da bi ona bila održiva i da bi mogla da se razvija. Strategija anticipira i budućnost razvoja medija - digitalizaciju i značaj Interneta i novih platformi. Ekonomska kriza jeste pogodila medije, ali njihova budućnost ne sme da zavisi od budžetske pomoći", zaključila je Trivan.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.