Živimo li u istoj zemlji?

Izvor: Blic, 17.Mar.2012, 03:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Živimo li u istoj zemlji?

Samo što je počela, izborna kampanja nas suočava s neizbežnim pitanjem: živimo li u istoj zemlji s onima koji se neumorno politički preporučuju, nemilice troše, bolje reći arče pare na oglašavanje, sve u svemu, borave u nekoj drugoj stvarnosti.

Na to pitanje nas upućuje sijaset pojava koje prosto bodu oči: veliki panoi s kojima se sudaramo na svakoj raskrsnici, vreme na televiziji i prostor u štampanim medijima, zakupljivanje velikih sala i dvorana za stranačke >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << skupove i, najzad, svako drugo moguće i nemoguće oglašavanje.

Sve to bi se nekako i dalo podneti (u izbornoj kampanji smo, najzad) da na - ne može biti normalnije pitanje - otkuda vam pare, slušamo koliko-toliko prihvatljive odgovore. Ne samo da - uprkos zakonskoj obavezi da se podnesu računi o finansiranju stranaka - izostaju takvi odgovori već često i bilo kakva objašnjenja otkuda novac koji se tako olako troši.

Ne svedoči li uvredljivo bahati odnos prema toj obavezi ne samo o nepoštovanju zakona i omalovažavanju institucija već i o nipodaštavanju birača koji imaju puno pravo da znaju ko i koliko daje para partijama. Nije nimalo slučajno što se u Evropi o tome strogo vodi računa jer uvid o tome ko finansira partije otkriva ne samo ko stoji iza njih već i kakve koristi od ulaganja u političare očekuje.

Rasipanje novca je, najzad, u vapijućoj protivrečnosti s porukama koje se upućuju biračima. Kao što je, uostalom, u raskoraku praznjikava retorika i otrežnjuća opora stvarnost. Dok se na jednoj strani pabirči svaki uspešan privredni poduhvat - makar na nivou seoskog domaćinstva - da i ne govorimo o stranim ulaganjima koja se, kao u pozorištu, na bis slikaju više puta, a narodu stavlja do znanja da mora da štedi i lišava se mnogo čega, u gradovima se - skupo plaćeni - politički reklamni panoi više množe nego radna mesta.

Jeste da s njih pljušte izdašna obećanja, ali su - u potpunom skladu s gubljenjem dodira sa stvarnošću - oglašivači smetnuli s uma da opšta poskupljenja u sadašnjosti nisu najbolji način da se najavi lepši život u budućnosti.

Povezane vesti: Ko im je povadio zube? Prodavanje magle Utopija unazad? Bonus za bestidnost
Pogledaj vesti o: Izbori

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.