Mrkonjić: Vladi još jedan mandat da završi započeto!

Izvor: S media, 02.Nov.2011, 00:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mrkonjić: Vladi još jedan mandat da završi započeto!

Ministar za infrastrukturu i energetiku kaže da ovoj vladi treba još jedan mandat da završi projekte i da nema razloga da se njen sastav menja. - Ne bi bilo dobro za započete projekte da se promeni vlast. Na izbore idemo u istoj koaliciji - kaže Mrkonjić.

Ovoj vladajućoj koaliciji treba još jedan mandat da završi sve velike infrastrukturne poslove. Zato bi eventualna politička promena i presecanje kontinuiteta posle izbora mogli da budu pogubni po započete projekte >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << od nacionalnog značaja . kaže za ”Novosti” Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu i energetiku i potpredsednik SPS, koji očekuje da će njegova stranka ponovo izaći na izbore sa PUPS i JS, i da će, opet formirati novu vladu sa Tadićevim demokratama.

- Zar mislite da samo ova vlast može da garantuje radove na koridorima 10 i 11?

- Mala smo država koja nema dovoljno stručnih kadrova. Jedan mandat nije dovoljan da se završe strateški poslovi. Setimo se kako je prekinut kontinuitet obnove zemlje posle promena 2000. godine, kada je revanšizam prema započetim projektima upropastio sve. Voleo bih da postoji opšti politički konsenzus oko velikih infrastrukturnih projekata i da se izborima ne zaustavljaju poslovi. Idemo u tom pravcu, ali mislim da još nismo dovoljno sazreli da bismo bili i mudri.

Rumunija u Srbiji gradi Koridor 11?!

100 miliona evra kredita Železnici Srbije

Saradnja sa naprednjacima- ni na kraj pameti !

- A može li završetak poslova da ugrozi to što su sve stranke i svi lideri praktično u kampanji, a do izbora je ostalo sedam meseci?

- U mom resoru političke kampanje nema. Ceo život vodim samo jednu kampanju - da iza sebe ostavim dela. Ne razmišljam o izborima, niti se bavim sitnim dnevnim strančarenjem. Pred narod ću da izađem sa putevima, mostovima, projektima koji su pred nama.

- U Titovo vreme dičili ste se železnicom, u Slobino obnovom, a šta je vaše najveće delo u Tadićevoj epohi?

- Za tri godine 170 kilometara auto-puta i velelepni most Beška su velika dela ovog vremena ekonomske krize. Ali treba reći da u resoru koje vodi moje ministarstvo radi 100.000 ljudi u saobraćaju i još 50.000 u energetici. Oko 25.000 kamiondžija doprinose zemlji milionima evra. U reformu je ušla i železnica sa 25.000 zaposlenih. Moj resor je razvojni, tu se zapošljavaju ljudi. A ja ne otpuštam nikoga.

[i]- Predsednik države je pozvao da se, umesto kampanje, završavaju poslovi. Šta ćete do izbora dovršiti?[/i]

- Na Severnom kraku smo završili sve od Beške do Horgoša, a do kraja godine biće gotov i ipsilon krak od Subotice do Kelebije. Sada od Beograda do Horgoša može da se stigne za sat i dvadeset minuta. Obilaznica oko Beograda biće završena u roku od godinu dana. Južni krak auto-puta je ceo licitiran, a krak ka Dimitrovgradu je u fazi realizacije. Rekonstruisanu Gazelu puštamo u saobraćaj u narednih desetak dana. Od ukupno 330, ostalo je da se završi 160 kilometara auto-puta u naredne dve godine. Ponosan sam jer su svi inostrani krediti aktivirani, ne miruju.

Sramno ponašanje banaka

- Kako će se rešiti problem sa putarima iz ”Nibens grupe”?

- Problem ”Nibensa” je divlja privatizacija i bilo bi dobro da se na tom primeru naučimo. Država je svoje obaveze ispunila i nismo njihova gradilišta ustupili drugima. Čeka ih posao, ali moraju da se organizuju. Glavni problem je sada u bankama, koje su najveći poverioci ”Nibensa”. Zapanjen sam njihovim ponašanjem. Znali su da naplaćuju visoke kamate, a sada ne žele da pomognu putarima i da im organizuju menadžment. To je sramota. Očigledno su dobro naplatile kamate od ”Nibensa”, pa ih više ništa ne interesuje.

- Kada će biti realizovan ruski kredit?

- Realizacija počinje u naredne dve nedelje. Otvorićemo dva gradilišta na železnici: Beograd-Pančevo i Valjevo-Loznica.

- Niste uspeli da pokrenete završetak železničke stanice ”Prokop”, što vam je bila jedna od najvećih želja?

- Jedan od prvih projekata iz ruskog kredita je i ”Prokop”. Uveren sam da ćemo u ovom mandatu otvoriti i to gradilište i da će posao biti završen u sledećem mandatu.

- Mesec dana od otvaranja mosta kod Beške, još se ne zna kolika je njegova cena?

- Do kraja godine ćemo znati koliko je uvećana ugovorena cena od 37 miliona evra. Izvođač radova nije ispostavio sve finansijske situacije. Ceo posao je svojevremeno licitiran na bazi idejnog, a ne glavnog projekta. A idejni projekat nikad nije dovoljan da bi se precizirala ukupna vrednost radova. Ubuduće, dok sam ja ovde, poslovi se neće ugovarati dok se ne uradi glavni projekat.

- Ko će da gradi preostale deonice na auto-putu Beograd - južni Jadran?

- Sada razgovaramo sa Azerbejdžancima. I Turci su zainteresovani da se vrate u priču, ali moramo ponovo da pregovaramo o ceni. Oni su ponudili cenu od 297 miliona evra, a mi dajemo najviše 270 miliona.

[i]- Da li ste narušili odnose sa DS pošto ste kritikovali izgradnju mosta preko Ade?[/i]

- Ne. Pametni ljudi se ne svađaju oko različitih mišljenja. Kao inženjer koji radi 40 godina i kao Beograđanin, smatrao sam i smatram da ta investicija ne donosi toliko koristi u ovom trenutku, koliko bi mogla u neko drugo vreme. Mogli smo da uradimo više mostova koji su Beogradu potrebni, ali bi oni bili manje lepi.

- Kad će biti realizovan energetski sporazum sa Italijanima?

- Tri godine smo pripremali taj posao. Plan je da se za dve ili tri godine, uz pomoć italijanskih partnera, izgradi jedna manja hidroelektrana na Drini, a potom i na Ibru i Moravi. Italijani će da otkupe struju od tih elektrana po, za nas, najpovoljnijoj ceni u Evropi.

- Zalagali ste se da u energetici nema poskupljenja, a ipak je skočila cena gasa? Čeka li nas i poskupljenje struje?

- Glasao sam protiv poskupljenja gasa. Bilo je predviđeno i veće poskupljenje, ali je Vlada odobrila deset odsto. Električna energija sigurno neće poskupeti.

- Kada možemo da očekujemo početak pregovora sa potencijalnim partnerom za ”Jat”?

- ”Baltik aviejšn sistems” treba da dostavi ponudu i za mesec dana očekujemo početak pregovora. Do kraja godine sudbina ”Jata” će biti poznata. Ako pregovori sa potencijalnim partnerom ne uspeju, država će sama da formira novu nacionalnu avio-kompaniju.



- Planirate li da ostanete na istoj funkciji?


- Još nisam razmišljao o tome. Ali mislim da bi mi bile dovoljne još dve godine da završimo Koridor 10 i da uđemo u punu realizaciju Koridora 11.

(Novosti)

Nastavak na S media...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Mrkonjić: Ne menjajte nas, završićemo sve

Izvor: NoviMagazin.rs, 02.Nov.2011

Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić, iako tvrdi da nije u preizbornoj kampanji, poručuje da ne bi valjalo da se vlast posle izbora promeni jer bi to moglo ugroziti velike infrastukturne projekte započete u Srbiji.

Nastavak na NoviMagazin.rs...

Mrkonjić: Promena vlade loša po započete projekte

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 02.Nov.2011

BEOGRAD -..Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić smatra da aktuelnoj vladi treba još jedan mandat da završi započete infrastrukturne projekte i da bi promena vlasti bila pogubna za njihovo okončanje..."Ovoj vladajućoj koaliciji treba još jedan mandat da završi sve velike infrastrukturne...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

"Ovoj vladi treba još jedan mandat"

Izvor: TvojPortal.com, 02.Nov.2011

/vesti online/ Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić rekao je da ovoj vladi treba još jedan mandat da završi započete projekte i da nema razloga da se njen sastav menja. "Ne bi bilo dobro za započete projekte da se promeni vlast. Na izbore idemo u istoj koaliciji", poručio je...

Nastavak na TvojPortal.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.