Demokrate o budžetu za 2012. godinu: Razvoj pre svega ali i briga o ugroženima

Izvor: KovinEkspres.rs, 13.Dec.2011, 21:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Demokrate o budžetu za 2012. godinu: Razvoj pre svega ali i briga o ugroženima

Konferencija za medije u Demokratskoj stranci - Budžet kovinske opštine za 2012. godinu trebalo bi da iznosi 743.933.000,00 dinara – Nema novih taksi Budžet kovinske opštine za 2012. godinu bio je centralna tema konferencije za štampu održane u ponedeljak 12. decembra u prostorijama Opštinske organizacije Demokratske stranke. Apostrofirajući za šta se DS najviše zalagala prilikom koncipiranja budžeta, Ivana Milić, predsednica OO DS i poslanica u Skupštini AP Vojvodine,  je rekla da je to, pre svega, program zapošljavanja. „Prošle godine je to išlo zajedno sa nacionalnom službom zapošljavanja (kovinska opština je izdvojila 1,5 milion dinara, a isto toliko NSZ) tako da je oko 3 miliona iskorišćeno za zapošljavanje blizu 30 ljudi.“ U odlazećoj godini nije bilo finansiranja javnih radova, ali po informacijama koje sada postoje u 2012. će tu doći do promena. „Mi smo, inače, smatrali da su javni radovi kategorija u kojoj najveći broj ugroženih ljudi može da dobije posao na šest meseci. Prole godine je najveći deo sredstava otišao na obavljanje stručne prakse, što je naravno takođe dobra stvar.“ „Ove godine, pre svega zahvaljujući našim težnjama koje su, moram da kažem, naši koalicioni partneri vrlo rado prihvatili, mi smo odlučili da programe zapošljavanja realizujemo na dva načina. Odvojili smo ponovo 1,5 milion dinara za zajednički program sa Nacionalnom službom zapošljavanja, ali smo takođe ostavili još pet miliona za zapošljavanje koje će ići tako što će ga organizovati isključivo opština Kovin. Dakle, ukupno će osam miliona dinara ići za zapošljavanje – na naših 1,5 dolazi isto toliko iz NSZ plus ovih pet miliona „ – rekla je Ivana Milić. O investicionom delu budžeta govorio je Slavko Branković, predsednik opštine. On je rekao da će ukupan iznos budžeta za 2012. godinu iznositi 743.933.000,00 dinara. „Naš pristup je bio vođen željom da izbalansiramo probleme zapošljavanja sa potrebama privrede i preduzetnika, a sa druge strane i svih budžetskih korisnika kako bi sve te funkcije ostale na nivou na kojem su bile ove godine, a i da ih poboljšamo. Takođe gledali smo kako da pomognemo najugroženijim kategorijama stanovništva jer znamo da i naredna godina nije u predviđanjima sjajna.! Poljočuvarska služba startuje u 2012. godini Za kapitalna ulaganja planirana je suma od oko 55 miliona dinara, rekao je Branković. Sledeća stavka, uz očekivanja da Fond za kapitalna ulaganja APV proradi, što bi znatno uvećalo ovu cifru i mogli bi tim udruženim sredstvima da krenemo u realizaciju najprioritetnijih programa, a pogotovu u infrastrukturno opremanje industrijske zone. Pošto smo mi poljoprivredna opština, planiran je i agrarni budžet u visini od tri miliona dinara za kreditiranje poljoprivrednih proizvođača, što je stavka koje do sada nije bilo. Uz program korišćenja poljoprivrednog zemljišta, gde će očekivani suficit biti između 25 i 30 miliona dinara i uz projektovani prihod od 40 do 45 miliona – znači kretaćemo se negde oko osamdesetak miliona. Raspodela je ustaljena i namenska, a više ćemo o tome znati nakon raspodele suficita i prve skupštine u narednoj godini. Ono što je novo u tom programu, koji obuhvata uređenje atarskih puteva, kanalske mreže i drugog, je organizovanje poljočuvarskih službi i ta skupštinska odluka stupa na snagu 1. januara. Novina koju bih pomenuo je ujedno i obaveza lokalne samouprave - organizovanje protivpožarne zaštite. (Ove godine je budžet finansirao uređenje krova na Vatrogasnom domu u Kovinu u vrednosti od nekih 900.000 dinara). Za narednu godinu planirano je 4 miliona dinara za organizaciju protivpožarne zaštite, što je nova stavka i znatno uvećanje. Branković je pomenuo i zahteve mesnih zajednica izvan standardnog dela koji se finansira iz budžeta. Reč je o investicionom i tekućem održavanju od nekih 20 miliona dinara i oni su prihvaćeni. . -Kada je reč o ostalim budžetskim korisnicima (počev od same Skupštine, uprave, obrazovanja, zdravstva, sporta...dosta zahteva je prihvaćeno i oni će moći normalno da funkcionišu i urade nešto u tekućem, a pogotovu investicionom delu, rekao je Branković. Pomenuvši „kategorije stanovništva koje mogu da uđu u probleme“, predsednik opštine je naglasio da se gledalo i preko Centra za socijalni rad i kroz budžet da se obezbedi kako program porodilja i ugroženih kategorija u socijalnom stanovanju, tako i sredstva za regresirani prevoz srednjoškolaca u visini od 5,2 miliona i studenata (oko 200.000), dakle oko 5,5 miliona dinara. Preko proširenih prava obezbeđena su 22 miliona, preko Crvenog krsta sprovodiće se i dalje program gerontodomaćica za zaista najugroženije u visini od 2,5 miliona dinara, a za narodne kuhinje obezbeđeno je 5 miliona i 750.000 dinara. Sa 2,5 miliona dinara pomoći će se rad Udruženja penzionera... - Ne može se reći da je budžet socijalni jer u ovom momentu ima dosta toga što ga čini razvojnim. Tu je akcenat, a u isto vreme gledali smo da podmirimo potrebe svih onih slojeva stanovništva koje su ugrožene – rekao je Branković. Predsednik Skupštine, Srđan Stojanović, razjasnio je nedoumice koje su se javile u javnosti, a odnose se na uvođenje lokalnih taksi. On je rekao da će biti izmenjene dve skupštinske odluke: Odluka o lokalnim komunalnim taksama i Odluka o naknadi za zaštitu i unapređenje životne sredine. Nema novih nameta i taksa „Namera nam je da što više olakšamo poslovnu klimu i privrednim društvima i preduzetnicima. Vezano za ove dve odluke, koje su praktično osnovni prihodi lokalne samouprave (osim prihoda od poreza na imovinu), gledali smo da naknade budu što niže.“ On je podsetio da je Odluka o naknadi za korišćenje i unapređenje životne sredine postojala i ranije, ali je u međuvremenu donet novi zakon „koji nas obavezuje da tu Odluku uskladimo sa njime. Ono što je izazvalo nedoumice u javnosti, posebno kod preduzetnika, je što se to spominje kao novi namet. Ovo nije novi namet već prilagođavanje postojeće odluke novom zakonu.“ -Javnost bi trebalo da zna da je ova odluka drugačije koncipirana – izuzeta su fizička lica, dakle građani neće plaćati nikakvu naknadu po ovom osnovu, a izuzimaju se takođe državni organi, organizacije, ustanove, javna preduzeća, budžetski korisnici, udruženja građana, sportske organizacije i druge neprofitabilne organizacije. Takođe, Skupština može svojom odlukom određene investitore da oslobodi plaćanja ove ekološke takse, što može da bude veliki plus u slučaju da takvih investicija bude, ocenio je Stojanović. Taksa može da se plaća po nekoliko osnova: preduzetnici će plaćati 3 dinara po kvadratnom metru poslovnog prostora – znači 150 dinara mesečno za 50 kvadrata što, priznaćete, nije velika suma. Što se tiče privrednih subjekata čija aktivnost utiče na životnu sredinu, zakonska obaveza je da plaćanje ekološke takse bude maksimalno 0,4 posto od godišnjeg prihoda takvih preduzeća, a za ostale za koje nije potrebno da se uradi studija uticaja, to iznosi 0,3 posto. Da bi pomogli ovim privrednim subjektima mi smo ograničili maksimalni iznos te takse na 1,5 milion dinara godišnje. - Novina je i stavka koja kaže da će ekološku taksu plaćati svi oni koji transportuju ugalj, alkohol i opekarske proizvode i to 100 dinara po toni tereta. Misli se konkretno na firme koje posluju sa Rudnikom, Ciglanom, Pilanom, Alpisom... Taj prihod biće iskorišćen da se obnove lokalni putevi – znamo da se građani Gaja, Malog Bavaništa, Belog Brega žale da im se takvim teretima oštećuju putevi..“ Druga je Odluka o komunalnim taksama. Mi smo prilagodili ovu odluku tako da nema povećanja, iznosi su na istom nivou kao 2011. godine. Takođe postoji stavka koja se tiče preduzetnika, a njih je najviše. Firmarinu će preduzetnici plaćati samo za jedan poslovni objekat čak i kada ih je više, dok će privredna društva naknadu plaćati po objektu. Stojanović je najavio i da će „početkom naredne godine početi sa radom Kancelarija za mlade gde će oni moći da se okupljaju i kroz određene projekte utiču na sebe i svoje okruženje.“ Na konferenciji je Ivana Milić rekla da je DS imao izvanrednu saradnju sa koalicionim partnerima iz SPS-a, Jedinstvene Srbije, PUPS-a i Saveza vojvođanskih Mađara prilikom izrade nacrta budžeta. URS „za samu odluku nije pokazao neko veliko interesovanje i mi ne očekujemo da će glasati za njega. Sam budžet je najvažnija odluka i ako se neko opredeli da ne glasa, znači da se ne oseća delom vladajuće koalicije – rekla je Ivana Milić. Da ne pominjem da se oni ne izjašnjavaju ni o kadrovskim rešenjima.“ Vladajuća većina u Skupštini opštine je stabilna i nema sumnje da će budžet biti izglasan.

Nastavak na KovinEkspres.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta KovinEkspres.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta KovinEkspres.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.