Vozačke muke zbog EU kuke

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 21.Apr.2019, 11:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozačke muke zbog EU kuke

Da tehnički pregled i registracija vozila mogu postati prava muka, i to samo zbog toga što vam nedostaje EU kuka, svedoči primer jednog Subotičanina. Nakon što je sedam godina njegova "zastava", na kojoj već godinama ima ugrađenu kuku za vuču prikolice, uspešno prolazila tehnički pregled, suočio se sa grdnim problemom kada je pokušao da obnovi registraciju koja mu ističe upravo ovog 21.aprila. Tada je krenuo u dugu bitku s propisima i institucijama.

Nedeljko >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Vidović, penzioner iz Subotice, vozač je duže od 40 godina, vlasnik “zastave” veći deo života, a mesecima unazad bije bitku sa institucijama zbog - kuke za prikolicu. Tvrdi da, zbog novih propisa, mora da je skine kako bi mogao da prođe tehnički pregled i registruje vozilo. Jer, kuka je stara i jugoslovenska, a traži se nova, evropska koju, kaže, niko u Srbiji ne proizvodi, a niko za nju ne izdaje i neophodni atest.

“Nije određen novi proizvođač EU kuka koje treba da se ugrade, a niti je postignut sporazum s FIAT-om koji je kupio “Zastavu” da se mogu ugrađivati te “Euro kuke”. “Zastava” iz Sombora, koja je proizvodila kuku, je u stečaju ili u likvidaciji tako da su nama - ruke vezane. I ako hoćemo da imamo registrovano vozilo, tehnički pregled možemo da prođemo samo ako skinemo kuku, a možemo samo da sanjamo da to uradimo ako nemamo EU kuku”, žali se Nedeljko Vidović, penzioner iz Subotice.

Nedeljko Vidović se zbog ovog problema, za koji ističe da nije samo njegov već i svih poljoprivrednih proizvođača koji imaju stare traktore, obraćao AMŠ, gradskom ombudsmanu pa i poverenici za zaštitu ravnopavnosti Brankici Janković jer smatra da je stavljen u podređen položaj u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju koji imaju nova vozila i EU kuku. Pomoć je zatražio i od medija zbog čega smo i mi pokušali da potražimo rešenje problema vernog gledaoca RTV-a.

“Ako je kuka ugrađena pre 1989. godine onda ne mora da se radi atest, a ako se to desilo posle – onda mora. Ko neće da radi atest, jer on košta oko stotinu eva, onda mora da skine kuku kako bi vozilo moglo da prođe tehnički pregled i registraciju. Ima dosta građana koji, nakon što tako prođu propisanu proceduru, jednostavno vrate kuku”. Ali, to ne bi smeli da rade, objašnjava Radoslav Krulj, radnik u Agenciji za tehnički pregled i registraciju vozila “Garaža” u Subotici.

Odgovor smo potražili i od PU Subotica u kome piše da na kuki “koja je fabrički ugrađena na vozila za prevoz putnika mora postojati homologaciona i oznaka proizvođača vozila, a da njena naknadna ugradnja predstavlja prepravku vozila zbog čega ono mora na prođe ispitivanje od strane Agencije za bezbednost saobraćaja.” Nedeljko Vidović je, u međuvremenu, ipak morao da skine YU kuku kako bi njegova “Zastava” mogla da prođe tehnički pregled i obavi registraciju koja je isticala 21. aprila, a ukoliko je vrati, saobraćajna policija će imati pravo da ga kazni sa 5000 dinara kad god ga zaustavi na putu.
Pogledaj vesti o: Subotica

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.