Saobraćajnice u EU plod dubinskog planiranja, Niš tek počeo sa takvim pristupom

Izvor: JužneVesti.com, 26.Sep.2018, 14:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Saobraćajnice u EU plod dubinskog planiranja, Niš tek počeo sa takvim pristupom

Dva grada u kotlini, kroz koje protiču reke - srpski Niš i austrijski Grac, građeni su na sličnom terenu, ali prema rečima arhitekte Ivana Redija veoma se drugačije pristupalo planiranju saobraćajnica. Dok u Gracu postoji veliki broj biciklističkih staza, kao i tramvaj, u Nišu je mobilitet saobraćaja loše rešen. Ipak, direktor Zavoda za urbanizam Niša kaže da biciklističke staze odskora praktično postaju obaveza za niške bulevare, a razmišlja se i o povratku tramvaja. >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com <<

U prilog tome da u Nišu razmišljanje o prilagođavanju saobraćaja nije išlo daleko u budućnost, kako kaže Redi, najbolji govori uklanjanje tramvaja. Redi, koji je više decenija stanovao u austrijskom Gracu, primećuje da se za razliku od Niša, u ovom gradu Evropske unije mnogo truda ulaže u razvijanje mobilnosti saobraćaja.

Grac se vrlo intenzivno bavi problematikom i tu mi se jako dopalo dubinsko planiranje. Međutim, tamo se to ne radi samo stručno, već i politički. Dakle skupštinska tela intenzivno učestvuju u razvijanju mobiliteta saobraćaja u Gracu - navodi Redi.

U Gracu je, dodaje, veoma razvijena i svest o tome da se saobraćaju treba pristupati ekološki. Ipak, da bi se došlo dotle, kaže Redi, potreban je dug proces.

Primećuje i da u Nišu postoji volja da se uradi nešto na tom polju, ali da to često i nema mnogo smisla. Takva je, kaže i biciklistička staza koja vodi od Stop šopa do Brzog broda na Bulevaru Medijana.

Dakle, tu imate biciklistički stazu, ali tek od tržnog centra. Da bih ja prošao biciklom sa unukom, moram pre svega da dođem autom do Stop šopa, pa onda da biciklom odem do Brzog broda i nazad - objašnjava Redi.

Iako se ranije nije mnogo razmišljalo o mobilitetu niškog saobraćaja, kako kaže direktor Zavoda za urbanizam Miroljub Stanković, sada je to već praktično obaveza.

Poslednjih godina, svi planovi koji su rađeni, na svim bulevarima koji su novosagledani predviđa se pun profil saobraćajnica. Dakle, 2 do 3 kolovozne trake u jednom pravcu, isto toliko u drugom, dvostrani bulevari i jednostrane biciklističke staze - navodi Stanković.

Stanković dodaje i da je u dugoročnom planu da se Lešjaninova ulica u centru Niša zatvori za saobraćaj od Ureda do Narodnog pozorišta, ali tek pošto se izmesti pruga iz centra grada i izgradi takozvani Južni bulevar.

Tada bi Lešjaninova na tom potezu postala pešačka zona kroz koju bi eventualno prolazio javni saobraćaj i dodaje da je otvorena mogućnost i za povratak tramvaja na staroj trasi - od Železničke stanice do Niške Banje.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.