Izvor: Blic, 05.Sep.2013, 16:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Povezivanje železničkog, drumskog i vazdušnog saobraćaja
Strategija EU za dunavski region (EUSDR) realizuje se u 14 zemalja, od kojih je osam iz EU i šest koje nisu članice EU, a Srbiji i Sloveniji je povereno da zajedno rade na povezivanju železničkog, drumskog i vazdušnog transporta, rečeno je na današnjem seminaru o razvoju saobraćaja u dunavskoj regiji.
- Dunavska strategija omogućava novi model evropskog komuniciranja i povezivanja svih u dunavskom prostoru - zemalja članica EU, kandidata za prijem u EU i onih koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << to još nisu - rekao je pomoćnik ministra saobraćaja Milutin Popović.
On je istakao da je pred dunavskom regijom velika šansa za prosperitet, države ovog regiona imaju mogućnost da uključe svoje stručne kapacitete a Srbija i da otvori novu fazu u odnosima sa EU.
Prema njegovom mišljenju, neophodno je što brže povezivanje svih vidova transporta u regionu. Dunavska strategija sprovodi se u 11 prioritetnih oblasti a Srbija i Slovenija zajedno koordiniraju na oblasti koja nosi naziv "Poboljšati mobilnosti i multimodalnost - železnički, drumski i vazdušni transport".
Državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica rukovodiće ovim projektom u ime Srbije, a sekretar u Ministarstvu infrastrukture i prostornog planiranja Franc Žepcih u ime Slovenije.
Tokom dosadašnjeg rada indentifikovano je 150 projekata iz 14 zemalja, koji će u narednom periodu biti realizovani preko imenovanih koordinatora.
Primena projekata očkuje se kroz realizaciju "Dunavskog programa" iz budžeta Evropske unije.
Kako saobraćaj na unutrašnjim plovnim putevima poseduje značajan neiskorišćen potencijal u dunavskom regionu, pažnju je potrebno usmeriti i na druge modalitete saobraćaja, zaključili su učesnici današnjeg skupa.
Moderna, dobro povezana infrastruktura je ključna, ali bi trebalo da bude upotpunjena i železničkim saobraćajem, kako bi se izbegla zagušenja i obezbedio efikasan i ekološki prihvatljiv saobraćajni sistem.
Važnu kariku efikasne mobilnosti danas ima vazdušni saobraćaj, aerodromi moraju da imaju lak pristup i budu sigurni i bezbedni, naveli su učesnici skupa.
Potencijal regionalnih aerodroma je izbio u prvi plan zbog linijskih letova i porasta vazdušnog teretnog saobraćaja.
Najčitanije SADA:
Pogledaj vesti o: Evropska Unija