Odoše šoferi u Evropu, plata oko 2.000 evra!

Izvor: Večernje novosti, 21.Jul.2017, 09:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Odoše šoferi u Evropu, plata oko 2.000 evra!

Odlazak radnika pritiska saobraćajno preduzeće u Novom Sadu, u posebno leti, jer teret pada na one koji ostaju. Od 600 iskusnih vozača, otišlo 60. Umesto 400 evra, plata u inostranstvu oko 2.000 SVE više vozača novosadskog gradskog prevoznika JGSP "Novi Sad", volan autobusa menja za volan kamiona, i to u nekoj od zemalja EU. Motiv je zarada koja je gotovo četiri puta veća od one koju dobijaju za rad >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << na gradskim i prigradskim linijama. Do sada je, kako kažu u sindikatu JGSP, posao napustilo 60 od ukupno 600 vozača, a zabrana zapošljavanja u državnim preduzećima ovaj problem dodatno komplikuje. O ovakvom koraku razmišlja i M. J., koji je za volanom gradskog autobusa više od dve decenije. Kaže da se mnogo njegovih kolega dobro snašlo, pa želi da okuša sreću. - Zanat sam na ulicama Novog Sada dobro "ispekao". Imam solidno iskustvo, a posla se ne bojim - jasan je naš sagovornik. - Već sam počeo dogovore koji će se, nadam se, ostvariti. Imam dozvolu za vožnju kamiona, a taj posao je mnogo lakši nego svakodnevna vožnja kroz gradsku gužvu. Ako mi se ostvari plan, pa odem u Slovačku, nadam se da ću imati dovoljno novca da tamo solidno živim, deo pošaljem porodici i da ponešto ostane sa strane. Obrad Tepić, predsednik Sindikata "Nezavisnost" u JGSP, objašnjava da ovako razmišlja mnogo njegovih kolega. - Imamo nešto više od 600 vozača, a svaki deseti napustio je firmu - kaže Tepić. - Odlaze iskusni, sa stažom od 10, pa i 20 godina. Sve je krenulo pre nekoliko meseci, kada su prve kolege otišle u jednu firmu iz Italije koja ima sedište u Slovačkoj. Dobro su se snašli, a i plata im je, kako sam čuo, veća od 2.000 evra. Mnogi su krenuli za njima, ali ima i onih što su našli posao u Austriji, Nemačkoj... Naši vozači su, koliko sam shvatio, vrlo cenjeni. Tepić navodi da je na ovaj problem upozoravao, ali da rešenje nije nađeno i da se već sada oseća problem manjka vozača. - S jedne strane razumem kolege, jer radimo za oko 400 evra, a pre samo nekoliko godina, kada se pogleda kurs evra, to je bilo duplo više - kaže Tepić. - Sada, zbog odlazaka, mnogi ne mogu da koriste slobodne dane, ljudi uzimaju bolovanje, a problem je još veći leti, kada su uslovi rada teški, jer malo vozila ima klima-uređaje. Mnogi su mi pre polaska rekli da bi ostali ovde da je plata bar stotinak evra veća. Nismo uspeli da se izborimo za to povećanje. NEPLAĆENO OD odgovornih u JGSP "Novi Sad" i pored velikog broja telefonskih poziva i tri dana čekanja, nismo uspeli da dobijemo zvaničan odgovor o ovom problemu. A, o njemu je bilo reči i za govornicom Skupštine Novog Sada. O tome je govorio Đurađ Jakšić, predsednik odborničke grupe Srpske radikalne stranke, prilikom rasprave o poslovanju JGSP u 2016. godini. - Koliko mi je poznato, neki uzimaju čak i neplaćeno odsustvo, da bi otišli da rade - naveo je Jakšić.

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Odoše nam šoferi u EU, ko će da vozi?

Izvor: B92, 21.Jul.2017

Odlazak radnika pritiska saobraćajno preduzeće u Novom Sadu, posebno leti, jer teret pada na one koji ostaju...Od 600 iskusnih vozača, otišlo 60. Umesto 400 evra, plata u inostranstvu oko 2.000, pišu Večernje novosti...Sve više vozača novosadskog gradskog prevoznika JGSP "Novi Sad" volan autobusa...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.