Izvor: RTS, 24.Feb.2021, 15:59

Novi inovativni servis Nacionalne dečje linije za prijavu nasilja

U Srbiji je počeo s radom novi inovativni servis Nacionalne dečje linije (NADEL) za prijavu nasilja i savetovanje preko čet bot i Viber bot aplikacije. Servis su pokrenuli Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine Beograd i UNICEF, uz finansijsku podršku Evropske unije.
Ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja prof. dr Darija Kisić Tepavčević poručila >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << je da Vlada ima "nulti oblik tolerancije" kada je u pitanju nasilje.

"Održavanje fizičkog i mentalnog zdravlja naše dece je prioritet svih nas. U skladu sa tim, otvaranje ovakve usluge daće dodatni doprinos u sprečavanju svake vrste nasilja, naročito u populaciji dece i omladine", rekla je Darija Kisić Tepavčević.
Navela je da će nova usluga omogućiti da se na lakši način prepozna svaki oblik nasilja i da se na vreme reaguje, budući da se mlađa populacija najslobodnije oseća upravo prilikom ovakve vrste komunikacije.
Kako je istakla, cilj je da se pruži maksimalna sloboda i podrška svoj deci i omladini da prijave bilo kakav oblik zlostavljanja i nasilja i da deca znaju da nisu sama i da imaju kome da se obrate za pomoć.
Deci se, naglasila je ministarka, pruža mogućnost da preko četa podele svoja iskustva, razmišljanja i probleme sa kojima se suočavaju, i to na maternjem jeziku, bez obzira na to gde se u tom momentu nalaze.
Pandemija koronavirusa uticala na porast nasilja u porodici
Savetovanje preko čet bota i Viber bota uspostavljeno je da omogući prijavu nasilja i savetodavni rad koji obezbeđuje privatnost, s obzirom na to da je telefonski razgovor u nekim situacijama nemoguć.
"Videli smo da je pandemija uticala na pogoršanje situacije u vezi sa mentalnim zdravljem i povećala nivo stresa usled izolacije, straha, panike i nerazumevanja okolnosti u kojima se nalazimo. A sve to utiče na nivo nasilja u društvu. Borba protiv nasilja nad decom je jedan od prioriteta Unicefa", izjavila je direktorka Unicefa u Srbiji Dejana Kostadinova.
U realizaciji ovog projekta Evropska unija sarađivala je sa velikim brojem partnera iz državnog sektora, sa međunarodnim organizacijama i civilnim društvom.
"Podrška je usmerena na četiri oblasti – zdravlje, obrazovanje, rani razvoj deteta i zaštitu dece. U ovom specifičnom slučaju, naš cilj je bio da iskoristimo dostupnu modernu tehnologiju koja često omogućava jednostavniji pristup pomoći, dok istovremeno štiti privatnost deteta", rekla je Leoneta Pajer iz Delegacije Evropske unije u Srbiji.
NADEL je sastavni deo Centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine Beograd i čini ga mreža iskusnih savetnika specijalizovanih za rad i razgovor sa decom.
Od svog osnivanja 2005. godine, savetnici NADEL-a su primili više od milion telefonskih poziva dece iz cele Srbije i pružili više od 50.000 saveta.
"Deca moraju da imaju poverljiv, anoniman, besplatan i dostupan kanal za prijavu nasilja ili sumnje na nasilje. Prateći njihove potrebe, uz ogromnu podršku i aktivno učešće Unicefa i resornog ministarstva, upustili smo se u izradu bezbedne interaktivne platforme kojoj se anonimno može pristupiti i ostvariti onlajn savetovanje sa obučenim stručnjacima", poručio je Zoran Milačić, direktor Centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.