Kopaonik biznis forum: Kreativne industrije kreiraju i nova zanimanja

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Mar.2019, 06:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kopaonik biznis forum: Kreativne industrije kreiraju i nova zanimanja

Kreativne industrije usko su povezane sa svim drugim granama privrede i povećavaju njenu kompetitivnost, a procenjuje se da će samo u narednih pet godina preko 40 odsto zanimanja nestati i pojaviti se nekoliko hiljada novih, i to uglavnom iz te oblasti, rečeno je danas na specijalnom panelu "Kreativna ekonomija razvija Srbiju", kojom je počeo Kopaonik biznis forum.

Iako ovogodišnji KBF počinje večeras specijalnim događajima, svečano otvaranje predviđeno je sutra ujutru, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << učešćem predsednice Vlade Ane Brnabić na plenarnoj sesiji na temu "Makroekonomske osnove za snažan rast".

U domaće startape uloženo više od 140 miliona evra

U startape u Srbiji uloženo je više od 140 miliona evra, ali domaće kompanije skoro uopšte ne sarađuju sa njima, rečeno je danas na specijalnom događaju: Nova preduzeća - Pokretač digitalne Srbije na Kopaonik biznis forumu.

Takođe, 60 odsto startapa se fokusira isključivo na poslovne klijente i njihove proizvode koriste kompanije širom sveta, među kojima i Apple, DHL, Nike, Samsung, Uber, Ikea i Mic helin.

Zašto onda domaće kompanije misle da startap firme stvarno nikad neće poleteti i skoro uopšte ne sarađuju sa njima, pa ni sada kada im država nudi poreske podsticaje na svako ulaganje u inovativne startape, pita Inicijativa "Digitalna Srbija".

Generalni direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Đurđević je istakao da više od 50 odsto novih poslova dolazi od startap preduzeća, kao i da u Srbiji imamo oko 200 startapa.

Programska direktorka - startap ekosistem iz Inicijative "Digitalna Srbija" Kukić Zoja je rekla da je nedavno istraživanje pokazalo da 94 odsto menadžera u kompanijama u Srbiji kaže da digitalna transformacija menja industriju kojom se bave.

Kopaonik biznis forum će sutra biti svečano otvoren.

Ekspert za komunikacione strategije Branka Conić je na panelu posvećenom kreativnim industrijama rekla da su one u Srbiji najbrže rastuća grana privrede i da u ovoj grani "pripada" 30.000 kompanija, 115.000 zaposlenih od kojih je više od 70 odsto uzrasta između 25 i 44 godine.

"Kreativne industrije su oblast gde su nam šanse na svetskim tržištima jednake", rekla je Conić.

Ona je navela da je najbolji pokazatelj sve veće važnosti kreativne industrije to što je ovu granu u fokus rada stavila i predsednica Vlade osnivanjem Saveta za kreativnu industriju.

Generalni direktor Balkan Tube Space Mirjana Vladisavljević kaže da srpska scena ima najviše jutjubera u regionu i da je to nova grana industrije gde se sada ozbiljno zarađuje novac.

Ona je ukazala da jutjuberi imaju veliki uticaj na decu, jer deca od osam do 14. godina ne gledaju TV, ne čitaju novine, već zabavu nalaze na jutjubu.

Većina jutjubera, kako je rekla, postala je svesna svog uticaja na mališane pa se i odgovorno ponašaju, te tako popularni "baka prase" stalno govori "nemojte da se drogirate"...

"Ekspanzija jutjubera je krenula pre deset godina, ali je uzela maha pre četri godina.

Opšti trend je da kvalitetni kanali opstaju. Ima svega i svačega na jutjubu, ali svako bira svoj sadržaj. Opstaju oni koji imaju harizmu", naglasila je ona.

Kako kaže na Jutjub festu uvek se traži karta više, a slikanje mališana sa omiljenim jutjuberima traje više sati.

Organizatori te manifestacije sada imaju veliki problem, jer nijedno obezbeđenje neće da prihvati da obezbeđuje takve skupove.

Vladisavljević u šali kaže da su sada "angažovali vojsku i to specijalne jedinice", kao i interventnu policiju.

Grafički dizajner Slavimir Stojanović istakao je na skupu da živimo u vremenu osvešćenja da je dizajn neophodan, da je dizajn lice kompanije i da to unapređuje njeno poslovanje.

Upitan kako brendirati Srbiju, on je rekao da identitet treba graditi na srdačnosti i gostoprimstvu, kao i dobrom provodu.

Osnivač i direktor EXIT festivala Dušan Kovačević rekao je takođe da je "opravdan fokus na kreativnim industrijama", kao i da veruje da da su jako dobre šanse da naša ekonomija u narednih 10, 20 ili 30 godina kreira najplaćenije poslove.

Govoreći o festivalu EXIT on je rekao da je uticao na promenu imidža Srbije i da je upravo to bila i misija te manifestacije.

Kako je rekao, jedan od ključnih faktora pri odluci investitora da ulažu je upravo to kakav je imidž te zemlje te da je važno da svi u vladinom i nevladinom sektoru nastoje da se predstave u što boljem svetlu.

Kako je rekao, bilo je teško ubediti mnoge zvezde da dođu i sviraju na tom festivalu ali da su nakon što se na to odluče uglavnom odlazili iz Srbije prezadovoljni i puni energije.

"Iz godine u godinu dovodimo sve veći broj muzičkih zvezda. I Egzit i Srbija su sada na listi bezbednih i poželjnih destinacija za nastupanje", rekao je Kovačević.

On je dodao da je sada imidž besprekoran u izvođačkim krugovima i agencijama koje zastupaju muzičke zvezde koje pozivaju na festival.

Glumac Radivoje Raša Bukvić rekao je da nedovoljno koristimo potencijale tema koje imamo i da je film veliko oruđe zahvaljujući kojem se uspostavlja komunikativnost i kontakt sa ljudima iz drugih država.

On je rekao da su sada serije uglavnom preuzele primat u odnosu na filmove.

Takođe je dodao da se pokazalo da one teme koje se obraćaju univerzalnom gledaocu dobro prolaze na tržištu.

On je naveo primer da kada se iz Francuske vratio u Srbiju dobio ulogu u Seriji "Besa" čija je tema upravo takva - govori o običnom čoveku, i jezikom koji mogu da razumeju svi.

"Umetnost je ozbiljna izvozna grana i važno je razumeti da ljudi koji žele ili imaju motive da ulažu u kreativnu industriju mogu da budu naši partneri a ne da ih gledamo kao mecene", rekao je poznati glumac.

Medijski partneri Kopaonik biznis foruma su Novinska agencija Tanjug i NIN.


Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Počinje Kopaonik biznis forum

Izvor: Radio 021, 03.Mar.2019

Kopaonik biznis forum (KBF), počinje danas, 3. marta i okupiće više od 1.300 učesnika, a u njihovom fokusu biće kako postići snažan ekonomski rast i obezbediti brže približavanje prosečnom standardu Evropske unije...Kako je najavljeno, forum će otvoriti predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić....

Nastavak na Radio 021...

Kopaonik spreman za Biznis forum

Izvor: RTS, 03.Mar.2019

U organizaciji Saveza ekonomista Srbije do 6. marta na Kopaoniku održava se Biznis forum. Tema ovogodišnjeg skupa je "Srbija, deset godina nakon velike recesije: snažan rast kao imperativ". . Biznis forum 26. po redu koji...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.