Komšije staju na put obmanjivanju kupaca

Izvor: B92, 10.Jan.2024, 15:06

Komšije staju na put obmanjivanju kupaca

Mađarska vlada tražiće od marta od velikih maloprodajnih kompanija da kupce upozore na smanjeno pakovanje prehrambenih proizvoda.

Cilj je da iskorene praksu prikrivenog podizanja cena.

Mađarska je u prvom tromesečju prošle godine zabeležila inflaciju od rekordnih 25 posto, najveću među članicama Evropske unije i pokušava da pomogne ekonomiji u uslovima slabljenja kupovne moći građana, primećuje Rojters.

Promet u mađarskoj maloprodaji porastao >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je u novembru za 0,8 posto u odnosu na oktobar kada je bio smanjen za 0,3 posto. U odnosu na novembar 2022. bio je manji za 5,4 posto, pokazali su ovonedeljni podaci. Uprkos oporavku na mesečnom nivou, promet je u prvih 11 prošlogodišnjih meseci bio za 8,7 posto manji u poređenju s istim razdobljem prethodne godine budući da je potrošnja građana smanjena.

Vlada premijera Viktora Orbana nastoji da oživi privredu, koja je u trećem tromesečju porasla na kvartalnom nivou prvi put u godinu dana. Osim toga, približavaju se i parlamentarni i izbori za Evropski parlament, podseća Rojters, prenosi Seebiz.

"U proteklim mesecima pojačanu pažnju je u nekoliko zemalja privuklo smanjeno pakovanje pojedinih proizvoda, uz istu ili čak višu cenu", objavilo je ministarstvo. Zbog te obmanjujuće prakse potrošači za svoj novac dobijaju manje proizvoda, ističu u ministarstvu.

Prema novim propisima koji će od marta biti na snazi dva meseca, trgovci hranom s godišnjim prometom većim od milijardu forinti (2,9 miliona dolara) moraće da istaknu upozorenja o cenama proizvoda u manjem pakovanju u odnosu na razdoblje između 1. januara 2020. i 1. januara 2023. godine. Proizvođači hrane, uvoznici i dobavljači takođe će morati da obaveste trgovce na malo o manjem pakovanju.

"Iako verujemo da će se domaćinstva u početku usredsrediti na razduživanje i popunjavanje rezervi, potrošnja bi takođe mogla da počne da raste", rekli su ekonomisti ING-a, komentarišući najnovije podatke iz maloprodaje.

"Međutim, da bi promena bila značajna i dugotrajna, treba prvo vratiti poverenje potrošača, što je dugotrajniji proces", misle ekonomisti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.