Evropske željeznice se ujedinjuju

Izvor: Capital.ba, 21.Jun.2015, 06:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Evropske željeznice se ujedinjuju

BRISEL, Evropska unija će iduće srijede, 24. juna početi proceduru za ujedinjenje željeznica zemalja EU u jedinstven sistem, objavljeno je na specijalizovanom međunarodnom sajtu „Reilvej gazet“. Utvrđeni su konačni nacrti tri propisa tehničkog dijela Četvrtog željezničkog paketa Evropske komisije, a predsjedavajuća EU, Litvanija, predstaviće nacrt tri propisa zemljama-članicama u srijedu u Briselu, >> Pročitaj celu vest na sajtu Capital.ba << na sastanku Komiteta stalnih predstavnika. Zatim će nacrti biti upućeni Savjetu EU (samitu), na odobravanje, poslije čega slijedi glasanje o njima u Evropskom parlamentu. Time se cjelovito uređuje bezbjednost i „inter-operabilnost“ željeznica zemalja EU da bi se uklonile razlike u njihovim tehničkim standardima, čime će se skratiti vrijeme i cijena prevoza, a ujednačiti standardi za poslovanje željezničkih preduzeća, i za lokomotive i vagone u evropskoj željezničkoj mreži. Novina je i to što će Evropska željeznička agencija (European Railway Agency, ERA) postati „jedini šalter“ EU za sve sertifikate o bezbjednosti i odobravanju upotrebe lokomotiva i vagona u međunarodnom saobraćaju. Za domaći saobraćaj, željeznička preduzeća i proizvođači šinskih vozila moći će da biraju da li će sertifikate tražiti od ERA, ili od svojih, domaćih vlasti. Zvaničnici Evropskog parlamenta angažovani u tim pregovorima, vrše pritisak za što brži prelazak u novi režim, te je usaglašeno da on stupi na snagu tri godine po donošenju tri nova propisa, uz mogućnost produženja tog roka za pojedine zemlje ukoliko to bude nužno iz tehničkih razloga. U pregovorima je usaglašeno i dalje usklađivanje tehničkih standarda evropskih željeznica. Predsjednik Odbora Evropskog parlamenta za transport i turizam, Majkl Kramer (Michael Cramer) je izjavio da donošenje tri zajednička propisa „može biti prodor ka jedinstvenom evropskom željezničkom prostoru“, jer „uspjeli smo da prevaziđemo domaće procedure željeznica zemalja-članica i da utvrdimo sve-evropska pravila koja će doprinijeti da vozovi budu jeftiniji, a bezbjedniji“. Uporedo se radi na političkom dijelu tog Četvrtog željezničkog paketa Evropske komisije i na dijelu o otvaranju tržišta zemalja-članica, o čemu se Evropski parlament izjasnio još februara 2014. godine. Luksemburg koji će predsjedavati EU od 1. jula, saopštio je da namjerava da Savjet EU (samit) te stavove potvrdi oktobra ove godine što je želja i Evropske komisije, prenijelo je na Fejsbuku Udruženje ljubitelja željeznice. Beta
Pogledaj vesti o: Litvanija

Nastavak na Capital.ba...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Capital.ba. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Capital.ba. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.