Izvor: Blic, 07.Apr.2008, 08:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U proizvodnji zdrave hrane zajedno Kanada i Srbija
Na nedavnom sajmu zdrave hrane u Nirnbergu, jednom od najvećih te vrste na svetu, Kanada i Srbija su uspostavile prve kontakte koji imaju za cilj partnerske odnose u toj oblasti. Obe zemlje su ispoljile interes da spremnost za saradnju primene i u određenim poduhvatima. Tako se može očekivati poseta u budućnosti kanadske privredne delegacije.
Pošto je Kanada jedan od pionira u proizvodnji zdrave hrane a Srbija ima izvore za nju, pruža se velika prilika da u grani privrede, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << koja svuda u svetu beleži postojano visoki rast, na najbolji način iskoristimo svoje komparativne prednosti.
Prednosti Kanade su, kako ističe Đurđevka Ćeramilac, učesnik sajma u Nirnbergu i direktor Odeljenja za ekonomiju u Kanadskoj ambasadi, raznovrsno zemljište, što je u kombinaciji sa hladnom klimom čini idealnim proizvođačem organske hrane.
- Opredeljenost dve zemlje da kroz međusobnu saradnju unaprede proizvodnju zdrave hrane potpuno je shvatljiva kada se zna da se godišnje u celom svetu proda takozvanih organskih proizvoda u vrednosti od 28 milijardi dolara, a da svake godine njihov promet raste za novih pet milijardi. Sama Kanada je, najzad, samo u poslednjoj deceniji udvostručila proizvodnju - ističe Đurđevka Ćeremilac.
Zakonodavsto Kanade uz to pruža pouzdano jemstvo za kvalitet jer je usaglašeno sa vrlo strogim domaćim propisima, ali i zahtevnim međunarodnim normama. Kanadsku ponudu organske hrane čini široki izbor prehrambenih proizvoda od kojih su na naročito dobrom glasu organske žitarice. U ponudi su prisutni i neki sasvim egzotični i tipično kanadski proizvodi, kao što je meso prerijskih bizona i nadaleko čuven sirup od javora.
Imajući u vidu prirodne resurse, srpska ponuda organske hrane, koja je na sajmu u Nirnbergu predstavljena svežim pečurkama, smrznutim voćem, džemom, sokovima, suncokretovim uljem, sirćetom od divlje jabuke i žitom, mogla bi da bude i raznovrsnija i veća.
Garant za uspeh na tržištu
Jedno od objašnjenja tako brzog prodora na tržiše sadržana je u činjenici da organska hrana ne sadrži genetski modifikovane organizme i da je proizvedena bez hemijskog veštačkog đubriva, sintetičkih pesticida, hormona i antibiotika i bez veštačkog zračenja. Ova vrsta hrane ima sve veći udeo u trgovinskoj ponudi, pre svega u Severnoj Americi, državama Evropske unije i Japanu, ali i na novim tržištima kakva su Brazil, Rusija, Indija, Kina i Meksiko.