Izvor: B92, 29.Jan.2020, 19:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najvredniji brend najrigorozniji u selekciji radnika: Evo koja pitanja postavljaju

Najvredniji brend najrigorozniji u selekciji radnika: Evo koja pitanja postavljaju

Sijetl -- Amazon je poznat kao jedna od najrigoroznijih firmi kada je u pitanju zapošljavanje.

Ovaj div je poznat po postavljanju teških pitanja i zagonetki kandidatima jer u svaki deo razgovora uključuju njihovih 14 esencijalnih pravila liderstva.

Kandidatu se ocenjuje ličnost i njegove liderske sposobnosti, a ne kvalifikacije i obrazovanje. Ovaj oglašivački posao vredan 17 milijardi dolara svakodnevno raste pa je Amazon postao jedna od retkih kompanija koja može >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << da parira konkurentima Fejsbuku i Guglu kao idealno mesto za sve one koji traže posao, piše portal Klix.ba.

Amazon ima više od 1.000 otvorenih pozicija za posao u svojih sedam timova. Potreba za novom radnom snagom menja se kao i godišnja doba, ali je trenutna tražnja veća od 130 mesta koja su, prošlog juna, bila otvorena za zapošljavanje.

Biznis insajder je razgovarao sa sadašnjim i bivšim radnicima Amazona, kao i s kompanijom za zapošljavanje, kako bi olakšali pripremu za razgovor kandidatima koji svoju budućnost vide u Amazonu.

Kako dobiti poziv

Preporuka će vas staviti za nijansu ispred drugih kandidata kada je u pitanju razgovor za posao, ali se ova kompanija ne oslanja mnogo na preporuke. Samo 12 odsto kandidata je na stranici Glassdoor napisalo da su pozvani na intervju u ovu firmu isključivo zbog preporuke. Radi poređenja, 15 odsto Netfliksovih radnika je pozvano na razgovor zbog preporuke i 25 odsto Fejsbukovih, prenosi Glassdoor.

Radnik Amazona smatra da preporuke mogu pomoći kandidatu da se istakne spram ostalih, ali da glavni intervju ima najvažniju ulogu u tome hoćete li dobiti posao.

Kako se pripremiti za intervju

Razgovori za posao u Amazonu poznati su po težini. Umesto da vas pitaju o prošlim poslovima i iskustvima, kandidatima se postavljaju bihevioralna pitanja. Cilj kompanije je pronaći ljude koji će se stopiti s kulturom Amazona i zato njihov prvi razgovor s kandidatom, koji se obavlja telefonski, traje sat vremena.

Konor Foli, bivši radnik Amazona, tvrdi da se za razgovor pripremao na Glassdoor stranici za ocenjivanje radnika, tako što je zapisivao sva pitanja koja su korisnici naveli.

Tamo možete videti da su kandidati bez iskustva u marketingu zaposleni upravo u tom području rada. Važnija im je vaša sklonost prema principima liderstva koje oni traže od toga imate li iskustva u tom području. Evo nekoliko tipičnih pitanja koje kandidatima postavljaju radnici Amazona:

1. Ispričaj mi jednu situaciju u kojoj se nisi slagao sa svojim šefom ili kolegom iz tima.

2. Opiši mi situaciju u kojoj si izašao iz okvira svog posla.

3. Ispričaj mi događaj u kojem si odlično savladao kriznu situaciju.

4. Navedite primer kada ste morali doneti poslovnu odluku visokog značaja, a da niste imali dovoljno podataka ni vremena da analizirate situaciju.

Kandidati treba da zapamte Amazonove principe i objasne kako oni predstavljaju te vrednosti. Amazon koristi STAR metodu (situacija, zadatak, akcija i rezultat) u svojim intervjuima. Radnici daju kandidatima situaciju u kojoj treba da implementiraju određeni princip liderstva. Potrebno je detaljno opisati problem i objasniti kako bi ga oni rešili. Odgovori utemeljeni na određenim podacima i statistici mogu izdvojiti određenog kandidata iz mnoštva.

Radnik ove firme procenio je da više od polovine uspešnih odgovora na pitanja iz intervjua dolaze iz kandidatove sposobnosti da kvantifikuje situaciju i da je dobro objasni. Na primer, radnik kompanije može pitati kandidata koji želi mesto u oglašavanju, kako bi on pomogao brendu da napravi bolju strategiju targetiranja publike za određene oglase.

Direktor agencije za zapošljavanje Three Pillars Recruting Avi Bogart smatra da su pitanja Amazona odlična za bolje ocenjivanje kredibiliteta kandidata. Kada neko nije dovoljno jasan, velike su šanse da mu nešto nedostaje. Upravo zato je radnicima u Amazonu jako važan ovakav način ispitivanja pri zapošljavanju.

Kako izgleda proces intervjua

Ceo proces zapošljavanja traje mesec dana, što stručnjaci nazivaju brzim procesom odabira. Predstavnici firme bi trebalo da se jave kandidatima s informacijama o sledećem koraku dva dana nakon telefonskog intervjua. Oni koji stignu do intervjua licem u lice odgovor mogu očekivati u roku od pet dana.

"Amazon ima pravilo da svoje kandidate tretira kao kupce. Ne žele bespotrebno da troše njegovo vreme. Žele da budu brzi, transparentni i da ih dobro informišu o svemu što trebaju znati pri odabiru", tvrdi stručnjak za oglašavanje Amazona.

Prvo vas pozivaju i s vama obavljaju telefonski intervju koji traje sat. Ako ste srećik i uspešno ga prođete, sledeći je korak intervju uživo, gde vas ispituje nekoliko ljudi. Takav je sistem ispitivanja poznat i kao Amazonov sistem lupa.

Funkcioniše na sledeći način: kandidati ulaze u prostoriju u kojoj će ih intervjuisati šest zaposlenih. Svaki od njih kandidatu postavlja pitanja o jednom ili dva principa liderstva. Oni zapisuju svoja detaljna zapažanja, što limitira količinu kontakta očima koji uspostavljaju s kandidatom. Ovaj proces može potrajati šest ili više sati po kandidatu.

Većina radnika zaposleni su u sektoru u kojem se kandidat nada da će dobiti posao. Uvek je jedan od njih osoba iz drugog sektora, ali kandidati ne znaju koja osoba ne pripada sektoru za koji su se prijavili. Ovi su radnici podvrgnuti rigoroznim obukama kako bi ostali neutralni dok postavljaju teška pitanja potencijalnim radnicima.

Taj koji nije iz sektora tu je da osigura kako će izabrani kandidat biti bolji od polovine ljudi koji su već zaposleni na tom mestu u kompaniji. On i menadžer koji zapošljava kandidate moraju da se usaglase u izboru pre nego što se kandidatu ponudi ugovor. Njegov posao je da kopa dublje i dodatno ispituje kandidate. Nakon odgovora na određeno pitanje često će pitati "Zašto?“.

"Kandidati bi svaki svoj odgovor trebalo da potkrepe proverenim informacijama ili statistikom", smatra Rina Jašajeva, bivša radnica Amazona.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.