Izvor: B92, 01.Okt.2019, 09:56 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Internet anketa: Potrošači najmanje veruju kineskim proizvodima
London -- Globalni potrošači najviše cene proizvode iz Nemačke, a uglavnom su nepoverljivi prema onim kineskim.
Ovo je pokazalo istraživanje kompanije za javno mnjenje "YouGov" i Univerziteta Kembridž.
Više od polovine ispitanika u 23 zemlje pozitivno je ocenilo nemačke proizvode, a samo šest odsto dodelilo im je negativnu ocenu, pokazuju rezultati internet ankete.
Time je Nemačka u istraživanju osvojila 45 bodova. Italija je zauzela drugo mesto >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << s 38 bodova, a u stopu je prate Velika Britanija i Francuska, obe s po 34 boda. Japan je osvojio 33 boda i bolji je za pet bodova od Južne Koreje.
Kineske je proizvode u prosjeku 44 odsto ispitanika ocenilo negativno a njih 15 odsto pozitivno. Kina se time svrstala na posljednje, 12. mesto u skupu zemalja-proizvođača, s osvojenih neto 29 bodova.
Anketirani su potrošači iz zemalja i regija visokog dohotka, uključujući Evropsku uniju, SAD, Australiju i Japan, ali i onih s niskim dohotkom, poput Indije, Meksika, Kine, Nigerije i Južnoafričke Republike.
"Naše istraživanje pokazuje da poreklo proizvoda i dalje bitno oblikuje njegovu percepciju među potrošačima", zaključio je direktor sektora za marketing "YouGov Germany" Filip Šnajder.