Deset kompanija koje kontrolišu sve

Izvor: B92, 26.Apr.2012, 20:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Deset kompanija koje kontrolišu sve

Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija, piše Businessinsider.

Ta pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji.

Pogledajte grafiku u većoj rezoluciji

Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane, ili preko vlasništva ili preko partnerstva ili na brojne druge >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << načine.

Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dav sapuna pa do Klondajk čokoladica. Nestle poseduje velik udeo u Lorealu koji sa druge strane opet ima udele u velikom broju kozmetičkih kompanija ali i u Dizelu, popularnom brendu odeće.

Grafika pokazuje da neverovatnu količini brendova zapravo "drži" svega deset korporacija - Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft.

Uprkos širokom broju proizvoda i marki koji su danas dostupni potrošačima čini se da su svi oni u rukama nekoliko najvećih igrača koji kontrolišu većinu proizvoda koje kupujemo.

Čiji su vam proizvodi omiljeni?

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Deset kompanija koje kontrolišu sve

Izvor: medio.rs, 27.Apr.2012, 01:24

Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija, piše Businessinsider.

Nastavak na medio.rs...

Deset kompanija koje kontrolišu sve

Izvor: Capital.ba, 27.Apr.2012

NJUJORK, Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svjetskih kompanija. - Ta pojava se naziva “Iluzija izbora” i govori o tome da potrošači zavise od ..

Nastavak na Capital.ba...

Deset kompanija kontroliše svet

Izvor: Press, 27.Apr.2012

Deset najvećih svetskih komapnija kontrolišu većinu proizvoda koje danas kupujemo, piše Biznisinsajder.

Nastavak na Press...

Oni kontrolišu sve!

Izvor: BanjalukaLive.com, 27.Apr.2012

Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svjetskih kompanija. Ta pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji. Čini se da su sve velike kompanije na neki...

Nastavak na BanjalukaLive.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.