Izvor: B92, 26.Apr.2012, 20:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Deset kompanija koje kontrolišu sve
Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija, piše Businessinsider.
Ta pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji.
Pogledajte grafiku u većoj rezoluciji
Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane, ili preko vlasništva ili preko partnerstva ili na brojne druge >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << načine.
Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dav sapuna pa do Klondajk čokoladica. Nestle poseduje velik udeo u Lorealu koji sa druge strane opet ima udele u velikom broju kozmetičkih kompanija ali i u Dizelu, popularnom brendu odeće.
Grafika pokazuje da neverovatnu količini brendova zapravo "drži" svega deset korporacija - Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft.
Uprkos širokom broju proizvoda i marki koji su danas dostupni potrošačima čini se da su svi oni u rukama nekoliko najvećih igrača koji kontrolišu većinu proizvoda koje kupujemo.
Čiji su vam proizvodi omiljeni?
Deset kompanija koje kontrolišu sve
Izvor: medio.rs, 27.Apr.2012, 01:24
Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija, piše Businessinsider.
Deset kompanija koje kontrolišu sve
Izvor: Capital.ba, 27.Apr.2012
NJUJORK, Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svjetskih kompanija. - Ta pojava se naziva “Iluzija izbora” i govori o tome da potrošači zavise od ..
Deset kompanija kontroliše svet
Izvor: Press, 27.Apr.2012
Deset najvećih svetskih komapnija kontrolišu većinu proizvoda koje danas kupujemo, piše Biznisinsajder.
Oni kontrolišu sve!
Izvor: BanjalukaLive.com, 27.Apr.2012
Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svjetskih kompanija. Ta pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji. Čini se da su sve velike kompanije na neki...