Svet

Četvrtak, 26.04.2012.

19:12

Deset kompanija koje kontrolišu sve

Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija, piše Businessinsider.

Izvor: B92

Default images

Ta pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji. Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane, ili preko vlasništva ili preko partnerstva ili na brojne druge načine.

Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dav sapuna pa do Klondajk čokoladica. Nestle poseduje velik udeo u Lorealu koji sa druge strane opet ima udele u velikom broju kozmetičkih kompanija ali i u Dizelu, popularnom brendu odeće.

Grafika pokazuje da neverovatnu količini brendova zapravo "drži" svega deset korporacija - Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft.

Uprkos širokom broju proizvoda i marki koji su danas dostupni potrošačima čini se da su svi oni u rukama nekoliko najvećih igrača koji kontrolišu većinu proizvoda koje kupujemo.

Ima li na listi i vaših omiljnih proizvoda?

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

91 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Ruski tankeri stoje prazni širom sveta?

Gotovo svaki ruski naftni tanker koji je pod sankcijama stoji nekoliko meseci nakon uvođenja ograničenja, što pokazuje kako sankcije SAD mogu da poremete lanac snabdevanja ruskom naftom.

8:03

21.5.2024.

1 d

Svet

Sledi novi talas bankrota? Ovaj sektor puca

Nakon rasta u februaru, nemački ugostitelji su u martu opet poslovali slabije. Promet je realno opao za 2,4 odsto, a nominalno za 1,5 odsto, saopštio je u utorak Savezni zavod za statistiku.

19:22

21.5.2024.

1 d

Podeli: