Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Sep.2021, 20:13
EPS: Poštovali smo zakon u slučaju penzionera iz Sombora
Elektroprivreda Srbije saopštila je da je u potpunosti poštovala zakon u slučaju penzionera iz Srbije, zbog kojeg je zaštitnik građana Zoran Pašalić pokrenuo danas postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada tog javnog preduzeća.
'U slučaju Nenada Ružića iz Sombora, Elektroprivreda Srbije je u potpunosti poštovala zakone i propise, on nema status energetski ugroženog kupca kojim se sprečava isključenje, a sud je rešenjem iz jula 2021. odbio njegov zahtev da >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << se ponovo priključi na distributivnu mrežu'', navodi se u saopštenju EPS-a.
EPS dodaje da je korisniku isporučio ispravne račune i da je snabdevanje električnom energijom obustavljeno još u julu 2019. godine zbog dospelih dugovanja, a ne pred zimu, kako tvrdi Ružić.
Posle upozorenja i zakonskih rokova, pokrenuta je prinudna naplata duga preko izvršitelja, na koju se Ružić žalio sudu i taj postupak je još u toku, dodaju iz EPS-a.
''Činjenicu da su Ružiću isporučeni ispravni računi za stvarno utrošenu električnu energiju potvrđuje tip brojila koje poseduje i koje svakog prvog u mesecu u memoriju beleži stanje više i niže tarife.
Posle žalbe Ružića u aprilu 2019. na februarski račun za električnu energiju i zahteva da se potrošnja raspodeli na mesece u kojima nije bilo očitavanja, urađena je kontrola'', navode iz EPS-a.
Dodaju da je uvidom u izveštaje sa očitavanja, načinjene prilikom redovnih ciklusa očitavanja, za neočitani period utvrđeno da nije bio moguć pristup brojilu zbog zaključanog objekta.
Kupcu su ostavljena obaveštenja o pokušaju očitavanja uz molbu da stanje brojila javi nadležnoj distribuciji, ali on to nije uradio, dodaju iz EPS-a.
''Vanrednom kontrolom brojila 24. aprila 2019. utvrđeno da je brojilo ispravno, očitano je stanje iz memorije brojila i utrošak električne energije obračunat po periodima tačno onako kako je energija utrošena i kako je zabeleženo u memoriji brojila. Zatim su preduzeti svi propisima predviđeni koraci. Upozorenje pred obustavu isporuke električne energije je izdato 18.juna 2019. godine zbog neizmerenih dospelih dugovanja'', dodaje se u saopštenju.
Kako dug nije izmiren u zadatom roku od 30 dana, izdat je nalog za obustavu isporuke električne energije, a isporuka električne energije obustavljena je 25. jula 2019. godine, obrazlažu dalje iz EPS-a.
''Pošto od 15. januara 2019. godine nije bilo nijedne uplate za potrošenu električnu energiju, 3. septembra 2019. godine je izdata opomena pred podnošenje predloga za izvršenje s rokom plaćanja 16. 9. 2019. godine, a kako dug nije izmiren u roku pokrenut je postupak prinudne naplate preko izvršitelja'', preciziraju iz EPS-a.
Iz tog javnog preduzeća još podsećaju da status energetski ugroženog kupca dodeljuje institucija zadužena za pitanja socijalne zaštite u nadležnoj lokalnoj samoupravi i da Elektroprivreda Srbije nema nikakve veze sa tim postupkom.
Zaštitnik građana Pašalić pokrenuo je danas postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada javnog preduzeća Elektroprivreda Srbije Beograd, ogranka EPS Snabdevanje, jer već dve godine ne isporučuje struju penzioneru iz Sombora zbog pogrešno obračunatog duga.
Kako se, pored ostalog, navodi u saopštenju, Zaštitnik građana je na sopstvenu inicijativu pokrenuo postupak protiv EPS-a nakon saznanja iz medija da je u sudskom postupku koji se vodi pred Osnovnim sudom u Somboru sudski veštak podneo nalaz i mišljenje kojim je ustanovljeno da je u spornom periodu penzioner mogao potrošiti električnu energiju u mnogo manjoj vrednosti, ali da mu ni nakon toga nije obnovljena isporuka struje iako je to više puta zahtevao.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...